7 Mart 2009 Cumartesi

RÖPORTAJ (ZEYNEP ABLAM)

Ooo bu yemek işini en iyi bilenlerden (hatta öyleki mutfak macerası anlatırmısın diye dediğimde,hiç mutfak macaram yok demişti bana)ooo kişiliğiyle,karakteriyle mükemmel bir insan,ooo kim mi? tabiki ZEYNEP ABLAM..



SULTAN)Öncelikle bize vakit ayırdığın için çok teşekkürederim.3. röportajımızıda seninle yapmak kısmet oldu..İnşaalllah her ikimiz içinde keyifli bir şekilde tamamlarız muhabbetimizi...İlk olarak bize kısaca kendinden bahsedermisin?
ZEYNEP)Bende çok teşekkür ederim:)böyle bir siteye ev sahibliği yaptığın içinde seni tebrik ediyorum..kendimden bahsetmeye gelince genel kuzenler arasında 4.numara kız kuzenler arasında 3.numarayım..kendi halinde bir ev hanımıyım..
S)Çok teşekkür ederim..Ayrıca bende bütün kuzenlerime benimle hemfikir oldukları için ve bu siteyi açma konusunda herzaman yanımda oldukları için çok teşekkür ederim burdan.Birlikte gerçekten birşeyler yaptığımız ilk yer sanki dokuzen oldu gibi..Gelelim ilk sorumuza;her insanın hayatında olmazsa olmazı vardır mutlaka..Senin hayatının olmazsa olmazı nedir?(herhangi birşey veya birşeyler olabilir)
Z)hımmm...bi düşüneyim bakalım..öyle çokta vazgecemeyeceğim birsey yok ama sanırım cep telefonu ve bilgisayar(maalesef)olmazsa olmaz arasına girebilir..
S)Aslında günümüzde birçok insanın olmazsa olmazı..Mesela ben bu site olayından sonra internetsiz düşünemiyorum hayatı.:)Peki hiç gelemem,çekemem,dayanamam dediğin bir olay,hareket,davranış varmıdır..Kısaca acayip takıntıların varmıdır?
Z) Emel kuzen gibi tez canlıyımdır..:)bekletmeyi ve beklemeyi sevmem..birseye kafayı taktığımda mesela herhangi bir eksik var evde onu hemen almam gerekıyor..bu takıntım gece saatine rast geldiğinde yapacak birsey olmayınca rüyamda mutlaka o eksiğimi gideririm :)bu şaka değil bu derecede takıntı yaparım..
S)Bu soruyu emel ablamada sordum çok politik bir cevap aldım..Umarım sen bu kadar politik davranmazsın..Bu sülalede örnek aldığın biri varmı? varsa kim? ve neden o?
Z)Her genç kız gibi annemi örnek alıyorum..:) neden o ? bunun belli bir acıklaması yok belki herseyim olduğu içindir.. sevecen-müşfik-iyibir dinleyici- daha çok örnek almaya calıştığım karakterleride var ama şu an aklıma ilk gelen bunlar..gerçi bu ailemden oldu galiba sülalame gelince bende ananemi örnek almak isterim..nedenlerine gelince yıllara inat hala şen şakrak-pozitif-yaşına rağmen şık giyiminden vazgeçmediği için ..:))
S):)Sen politik davranmazsın diye düşünüyodum ama sende Emel ablam gibi anneannemin arkasına sığındın:)Anneannem bilse bu kadar örnek alındığını ve Ayşe teyzem biliyodur gerçi ama okuyuncada mest olcak gib, bu sözlerden sonra:))öho öhö..Evet şimdi gelelim asıl konumuza..Zeynep ablacım,yemek yapmak konusundaki yeteneğinde şüphe yok..Yaptığın herşey güzel,denediğin herşey sanki yüzlerce kez yapmışsın gibi lezziz oluyor..Bu konuda özel bir yöntemin falan var mı?Yoksa Allah vergisi herkes böyle olamazmı diyorsun?
Z) Valla ben 10 yaş civarlarındayken ablam pasta yapardı bende onu hayran hayran seyrederdım..bende ablam gibi yapabilecekmiyim birgün deyip iç gecirirdim..-ki hiç denemem olmadığı halde çok ümitsizdim kendimden...sonra bir baktımki mutfaktayım :) ablamın tabiriyle şu an o bana bakıp iç geciriyormuş.. :)tarih tekerrür etti sanırım :)bunu neye borcluyum diyecek olursak sanırım pes etmedim.. yemek yapma işi evet Allah vergisi ama Allah bu vergiyi herkese verdi.yeterki insan istesin
S)Klasikleşmiş bir sorumuz bu artık..Yemek yapmak senin için eglendiren bir iş mi? Yoksa yapılması yada yerine getirilmesi gereken bir görevmidir?
Z)Yemek yapma işi ilk zamanlar sizin yaşlarınızda yani eğlendiren bir deneyimimdi..şimdilerde çoğunlukla bir görev olarak değerlendiriyorum..ama yeni tarifleri yapmak beni eğlendiriyor..
S)Zaten bence giderek sıkıcı bir iş olmamasının en temel nedenide her geçen gün yeni birşeyler demek ve kendini tekrar etmemek..Beğendiğin,mutfaktaki temel rehberim dediğin yemek kitabi varmıdır?Tarifleri hoşuna giden aşçılar kimlerdir ?
Z) Temel rehberim olarak portakal ağacını yakinen takip ediyorum..portakal ağacı ve oktay ustanın tariflerini beğeniyorum..
S)Yemekle alakalı yayınları takip edermisin?
Z) Evet ..devamlı güncelleştiririm takibimi..ama bu yayınlar internet yayınları oluyor..dergi almayı bıraktım yemek sitelerinden sonra..bence daha verimli ve faydalı oluyor..
S)Evet artık siteler gerçekten çok önemli bilgi kaynakları bu konularda ve her konuda..Yemek yaparken begendiğin ve beğenmediğin özelliklerin nelerdir?
Z)Beğenmedim özelliğim tarife çok sadık kalmam..relax olmayı isterim doğrusu..kendimden birseler ilave etmeyi
S)Yani biraz doğaçlama bir tarzın var..Ustalığın burdan belli oluyor..:)Peki senin fix menün nedir?
Z) Fix menüm yok aslında..ama patates salatasını tek fix menüm olabilir..
S)En çok hangi alanda birşeyler yapmayı seviyorsun (hamurişi,yemek vb)
Z)Hamur işleri yapmayı daha çok seviyorum çünkü hamur işlerinde ceşit bolluğu var..
S)İlerde gerçekleştirmeyi düşündüğün bir hayalın yada çok yapmak istediğin bir şey var mı?
Z)Tereddütsüz güvenle yiyebileceğim gıda sektörüne el atmak isterdim doğrusu..tamamen doğal ve sağlıklı
S)Şuana kadar 3 kuzenle röportaj yaptım üçününde bu alanda hayalleri var..Biz bu alanada bir el atacağız galiba..Niye olmasın..
Seni çok iyi ifade ettiğini düşündüğün bir söz yada rehber ettiğin,yaşam felsefene uyduğunu düşündüğün ünlü bir söz varmı?
Z) Ben seni bıraktığımda sen beni bırakma rabbim duasını rehberim olarak söyleyebilirim.. birde bir şarkı sözü :
Bu gül bahçesinde kaç günlük ömrün var
Solmadan yaşarsan şöyle bir an kadar
Koca hayat dediğin bir kaç hatıra
S)Sana kendini tek kelimeyle ifade et desek,bize hangi kelimeyi söylersin?
Z)KAramsar..
S)Sorularımıza cevap verdiğiniçin çok teşekkür ederim..Benim için çok keyifliydi senin cevaplarını dinlemek..
Z)Bende soru sorduğunuz için teşekkür ederim..:)hayat ağacının her dalında başarılar dilerim...

16 yorum:

Adsız dedi ki...

ağzından bal akıyor zeynep kuzen severim seni beeen.gülüm benim.

Adsız dedi ki...

Eveet 3. röportajımızda bitti...Ve hepsi gibi buda güzeldi..Y ben gitgide daha çok seviyorum bu işi yaa :)) Mele katılıyorum...

Adsız dedi ki...

:) bende seni severim.. ey gidi günler :)

Adsız dedi ki...

yalnız sultan bu röportaj işini bayağı ustalıkla başarıyorsun ha.. :) seninle ne zaman röportaj yaparız acaba?? sorularını ben mi hazırlasam acaba ??? :)

Adsız dedi ki...

Ah çok teşekkür ederim..Senin dediğin gibi ayrı renk oluca daha güzel oldu böyle..Valla banada sen hazırlasan çok makbule geçer..:))

Adsız dedi ki...

sutcu kuzen derkı.... bu zeynep hanım cok mutevazı roportaj yapmış.. sultancım sen onun şaırlik bolumunede bı el at bıdahakı ropotajında yer yerınden oynasın.. eskı super şaırlerdendır saygılar zeynep hanım herkese selam.. bu arada ben onıkıncı unutulmuş sutkuzen.. adım nagehan

Adsız dedi ki...

roportajlarınızı beklıyorum sıram cok gerıdemi :))

Adsız dedi ki...

ey gidi günler gerçektende...zamanında bizim yüzümüzden teyzemden ateşli bir dayak yemişti bizde derya kuzenle kendimizi affetttirmek için balkonda asılan çamaşırların damlayan sularını avucumuzda biriktirip zeynebe su taşımıştık.affet bizi zeynebim hala yüreğimde bu anı.

Adsız dedi ki...

Valla sırayla gitmiyoruz Nagihan Abla..Ama yinede ne Zaman olur bilinmez tabi..:))Ama yaparız bir gün inşaallah seninlede..

Adsız dedi ki...

ah emel kuzen.. yaktınız beni..sizin bitmek tükenmeyen isteklerinle yaktınız beni :) hersey sizin için :) ama bu kadar özel bir anıyı böyle 70 milyonun huzurunda acıklamanla zor durumda kaldım :)

Adsız dedi ki...

ah emel kuzen.. yaktınız beni..sizin bitmek tükenmeyen isteklerinle yaktınız beni :) hersey sizin için :) ama bu kadar özel bir anıyı böyle 70 milyonun huzurunda acıklamanla zor durumda kaldım :)

Adsız dedi ki...

sütcü kuzen eskidendi bunlar..artık bişey yazamıyorum :(

Adsız dedi ki...

ne bu ya kıskandım valla bizi seven yok galiba:)

Adsız dedi ki...

kızlar kampta bulundugum ıcın fazla ugrıyamıca merak etmeyın yasıyorum dıpcık gıbıyım he :)) merak etmeyın benı ama harbıden zormuş yapması he baba yıgıdın yapabılecegı cınsten degıl yapabılene helal :))

Adsız dedi ki...

zeynepcim süpersin.ama sütçü kuzenine bencede kulak ver.bir zamanlar telefonumda şiir gibi diye kayıtlıydın.hayrandım bu özelligine yine görmek istarim bu özelligini.uzuunn yıllar geçmis olsada aradan.bakalım beni hatırlıycekmisin.

zeynep dedi ki...

en son msjı yazan adsız.. msjını yenı gördüm desem :( kimse yazmaz bana dıye bakmıyordum yeni baktım..maalesef kim olduğunu hatırlayamaıdm hatırlatırsan sevinirim :) artık seneye cevap gelir :)
zeynep kuzen