18 Mart 2009 Çarşamba

RÖPORTAJ (DERYA ABLAM)

OOOO Kuzenlerimizin en büyüğü ve kızların en büyüğü tabiki aynı zamanda..Şimdide onunla röportaj yapma fırsatını bulduk(daha doğrusu kurada çıktı).Kendisi her ne kadar yemekle çok uğraşmam,mutfağa girmem desede,biz onun geçmişini duyuyoruz ve biliyoruz.Geçmişede her ne kadar mazi deselerde,mazilerde gerçektir ve bir zamanlar yaşanmıştır..(ben uydurdum :)Yani uzun lafın kısası,yemekle alakalı sorularımıza bilmiyorum,hatırlamıyorum,yapmam etmem şeklinde tepkiler ve cevaplar vermezsin umarım..:)

Sultan)Derya ablacım her zaman olduğu gibi ilk sorumuz,bize biraz kendinden bahsedermisin?

DERYA)... EVET SULTANCIM... ÖNCELİKLE BANA BU ROPORTAJA KATILMA FIRSATI VERDİĞİ İÇİN RABBİME TEŞEKKÜR EDİYORUM. ZİRA EĞER KURRA OLMASAYDI BENİM SIRAM İLK KUZEN OLMAMA RAĞMEN EN SON SIRADA OLACAKTI BU GİDİŞLE.. HİÇ SESİMİ ÇIKARMADAN SİTEDEKİ ROPÖRTAJLARI TAKİP EDİYOR . İÇTEN İÇE NASIL BENİ GERİ PLANA ATARLAR DİYE GÜCENİYORDUMKİ RABBİM BENİ NASILKİ İLK TORUN OLARAK DÜNYAYA GETİRTTİYSE İLK KURRADADA CIKARTTI. İYİKİ SİZİN ELİNİZE KALMAMIŞIM YANİ. gelelim bana ... 1977 yılının en güzel aylarından mayıs ayının 21 inde trabzon of ta dünyaya gözlerimi açmışım ailemin ilk çocuğu ve torunu olarak..daha sonra 4 kardeşim daha oldu zeynep, mesut, vildan ve sinan..yani kalabalık ve sevgi dolu bir ailede büyüdüm..(aslında sülale desem daha doğru olacak, babaannem ve dedemlerle oturduk 8 yaşıma kadar) ayşe nazlı ve muhammed tarık adlarında iki çocuk annesiyim ...

S)Ya Derya abla gerçekten görüyorsundurki herhangi bir sıraya bağlı kalmadan ilerliyoruz,kimi zaman kura,kimi zaman kafadan birileriyle röportaj yapıyoruz ama kesinlikle bir sıra,kişi ve herhangi bir durum olmaksızın tamamen rastgele bir sistem tutturmaya çalıştım.Çünkü aksi durumda gönül kırgınlıkları olabilirdi.Ama yine yanlış anlaşmalar olmuş galiba,gücendirdiysek affola :))ama en iyisi kura bundan böyle bu şekilde olacak sürekli..Malum ilk torunsun,diğer bir deyişle ilk göz ağrısısın..Peki bu ilk olmanın getirileri ve götürüleri neler oldu senin için..?

DERYA).... evet gerçektende ilk göz ağrısıyım hem anne tarafından hemde baba tarafından. açıkcası ilk olmanın getirileri götürülerinden her zaman çok daha fazla oldu benim için.. şimdiye kadar bir kere bile keşke ilk olmasaydım demedim . her zaman büyük olanın avantajları oldu benim için. sözüm hep dinlendi , küçüklerim kadar büyüklerimde isteklerimi onayladılar bana hep güvendiler bunu ilk olmanın verdiği olgunluğa bağladım çoğu kez,,, aslında bazı durumların ilk olmasından ziyade karakterle de alakası var ama belkide ilk olmak karaktere bir kaç avantaj olarak eklenebilir..

S)Vazgeçemediğin,mutlaka yapmam gerekir dediğin takıntıların var mı?(olumlu anlamda,mesela ayakkabım elbisemle mutlaka uymalı gibi)

DERYA).... düşündümde o kadarda çok ısrarlı olduğuğum asla vazgeçemem dediğim bir takındım yok galiba.. bazen çok uyumlu olmaya özen gösteririm bazende hiç umrumda olmaz..

S)Hayatta en çok nelerden hoşlanmazsın?Bu herhangi bir davranış,bir olay,bir durum olabilir..

DERYA).. hayatta en çok yalandan nefret ederim.. adaletsizliğe dayanamam , bir başkasına yapılsada çok rahatsız olurum ,

S)Gelelim yemek konusuna..Adettendir soruyorum..Yemek yapmak senin için ne ifade eder?

DERYA)... YEMEK YAPMAK ÇOĞUNLUKLA ZORUNLULUKTUR BENİM İÇİN.açım yemek yapmalıyım . işte budur benim için. mecburiyet..

S)Yemek yaparken eğlenirmisin,dinlenirmisin,yoksa; yorulur,hiçde zevk almazmısın?

DERYA).... tabikide eğlenmem,,, asla dinlenmem ,,, hiçte zevk almam çoğu kez.. istisna durumlarım olabilir ama hepimizde bilirizki İSTİSNALAR KAİDEYİ BOZMAZ....

S)Evde yemek yok!!Ve acilen birşeyler yapmak zorundasın..Kurtarıcı meleklerin hangi yemekler olur?Sıkışık zamanlarda hangi yemekleri yapmayı tercih edersin? :)Yoksa sipariş velinimetinden mi yararlanırsın?

DERYA)....evet bu soruya şöyle cevap verebilirim işte o an benim anımdır.. kendimi gösterme bütün becerilerimi konuşturma zamanı... açlıktan ölmek üzereyim ve evde yemek yok diye asla hafif ve basit yemeklerle geçiştirmem öğünümü,, hemen bir köfte yapayım derim mesela sadece köfte olmaz dur birazda patates kızartayım yanına derim tam o sırada princi ıslatmışımdır eee köfteyle pilav güzel olur,, peki bütün bunlar yetermi , salata olmadan olurmu derim vee salatamıda yaparım bir güzel.. patatesler kızarıyor evdede kızartma için biber patlıcan var,, hazır yağda kızarmış bir kaç patlıcan biber kızartıp yoğurtlasam hiçte fena olmaz dimi,,, evet aynen böyle ,, en sıkışık anımda ben buyum ama akşama kadar vaktim olsa o zaman sadece bir makarna neyime yetmez dimi.. sipariş işide çok mecbur kalmadıkca istemiyorum artık

S):) Hay sen beni güldürdün Allahta sen, güldürsün Derya abla,sendende böyle bir cevap beklerdim zaten..Mutfakta beğendiğin ve beğenmediğin özelliklerin nelerdir?(yemek yaparken)

DERYA).. mutfakta etrafı çok çabuk dağıtırım. burdaki cümleden çabuk kelimesini en beğendiğim özelliğim dağıtırım kelimesini ise en beğenmediğim özelliğim olarak almak isterdim ama malesef çok çabuk değilim. ama yemek yaparken her ne kadarda sonucu bazen hüsrana uğratsada beni tarif dışına çıkıp kendimden birşeyler katmayı seviyorum.. mesela zeynep kardeşim asla tarif dışına çıkmaz hatta biz küçükken daha 13 15 yaşlarında zeynep beni gizilice takip eder, benim becerime özenirmiş, tabi bunu yeni itiraf ediyor, tarih tekerrürden ibaret ya şimdi ben ona özeniyorum, neyse şimdi zeynep benden görüp bütün cesaretini toplayıp mutfağa girerdi bana tarifi sorardı, bende anlatırdım , bizim kız başlardı yapmaya, bende ablayımya, biliyorumya birşeyler hemen giderdim yanına yardım etmeye, yanlışlıkla bir tutam tuz atsam, yada es kaza kekini ben çırpmak için miksere dokunsam başlardı ağlamaya , ben tabi şok, nedir niye ağlıyorsun,diye sorardım, zeynepcikte bana , tabii şimdi sen bu keke tuttunya bunu sen yapmış sayılırsın, ben yapmadım derdi,, yok olurmu oyle şey, yapma etme derdim ama asla ikna edemezdim onu,, tabi zamanla öğrendim huyunu, kim bilir belkide o beni bu hale getirdi, mutfağa girmeye korkuyorum belkide,,,

S)Vaayy be traji-komik bir hikaye..Demekki Zeynep ablam gibi bir dehanın ardında,senin gibi bir deha yatıyormuş..Senin fix menün nedir?

D)salata... salata... salata..

S)Evet artık geçiyorum senin başka özelliklerine..Çünkü birçok alanda parmağının olduğunu biliyoruz..Önce dekorasyondan başlamak istiyorum.Çünkü dekorasyon konusundaki yeteneğini,fikirlerini takdir ediyoruz..
Ve sanıyorum bu senin için yemek yapmaktan çok daha anlamlı ,önemli bir iş ve hobi..Sen neler söylersin bu konuda?

DERYA).... bu konudaki övgülerinizden dolayı teşekkür ederim , evet bu benim için yemek yapmaktan yada mutfakta birşeylerle uğraşmaktan çok çok daha zevkli bir uğraş,, hobim ,,
belkide doğuştan gelen bir yetenek , önceleri bunu evdeki imkanlarla geliştirmek zorundaydım, mesela annem bana evi süpür dese benim evi süpürdüğüm hemen anlaşılırdı, mutlaka eşyaların yeri değişecekti bu benim içimden gelen karşı koyamadığım bir hareketti, zamanla dahada gelişti ve bugunlere geldim, ama bence geldiğim nokta çokta iyi sayılmaz daha çookkk yolum var katedilecek..

S)Bize aklında olan birkaç dekoratif fikirlerinden bahsedermisin?Eğer şuan aklında öyle birşey varsa..Mesela birkere mutfak tezgahının önüne açılır kapanır dolap yapmak lazım ki;bulaşıkları istediğimiz gibi kamufle edebiliriz gibi bir fikrini söylemiştin bana..Çokta mantıklı gelmişti..:)))

DERYA).. EVET o fikrin ana kaynağı nedir hepimiz çok iyi biliriz.. TEMBELE İŞ SÖYLE AKIL ÖĞREN.. mesela geçen aklıma bir fikir daha gelidi, bulaşık makinesini kaldırıp bütün mutfak dolaplarını makine haline getirmek. bu işin teknik kısmı biraz ince detay gerektiriyor ama genel olarak şöye, mutfaktaki bütün dolapların bulaşık yıkama makinesi olduğunu farzedin, raylı bir sistem olacak temizi aldığında kirli tarafına bir boşluk kayacak yıkanan bulaşıklar temiz tarafa geçecek. vs vs ,, bu şekilde
makine boşaltma ve bulaşık yerleştirme işine sonn..

S)Valla Derya abla harcanıyosun buralarda..Peki başka hangi alanlara merakın vardır?ve neden o alanlar?

DERYA).. aslında bu soruya nasıl cevap versem , bir çok alana merakım var desem abartmış olurmuyum bilmem, gerçi meraklıyım demek başarılıyım demek olmadığına göre diyebilirim, örgü, dikiş, kaneviçe ,inşaat ;)) plan , proje çizim, kısacası bir çok konuya ilgim var ama hiç bir konuda başarım yok,, ya hep ya hiç derim ve asla hep kısmına ulaşamam, mutlaka yarım bırakmak gibi bir huyum var, sağolsun nalan teyzem ona çekmişiz emel kuzenle

S)Kesinlikle katılıyorum ve ırsi birşey olduğuna gitgide dahada ikna oluyorum bu durumun..Yaa Derya abla sana güveniyorum..Ve inanıyorumki bu soruma ananem demiyeceksin :))Bu sülalede örnek aldığın kişi kim, neden o kişiyi örnek alıyorsun yada beğeniyorsun huylarını..?

DERYA). ;))) BU soruyu bana sorarsan böyle cevap vermeyeceğim demiştim kendi kendime, çünkü ben zaten bir çok huyumu anneannemden almışım zaten, benziyor bazı işlerim, ama kimi örnek aldığım konusuna gelince aslında bilerek örnek aldığım kimse yok gibi, belkide birilerini örnek alıyorumda anlamıyorum ama bundan yıllar önce ben daha 15 yaşlarımda iken muzaffer amcamı örnek alırdım bunu hatırlıyordum, tabi ben 15 yaşında deli çağlarımdayım, biraz sert biraz kabayım birazda büyüğümiya kendimi birşey zannediyorum herhalde,, amcam evlendi bizim apartmana karşı dairemize taşındı, baktım amcam ınanılmaz sakin ve çok rahat , bir olay olduğunda sakince ve kimseyi kırmadan tek tarafı suçlamadan , herkesi dinleyerek mantıklı bir şekilde karar verip işi mutlaka tatlıya bağlıyordu, işte o zaman onu kendime örnek almış ve çokta değişmiştim,, aslında bakınca bütün büyüklerimin örnek alınacak çok güzel ahlak ve meziyetleri var, kimi sakin, kimi adil (suzan) kimi maceracı, kimi ihlaslı, kimi sevgiyle dolu, kimi cömert, kimi merhametli, kimi seyyah, kimi meraklı, kimi bilgili, kimi becerikli, kimi yumuşak huylu, kimi kalp kırmaz, kimi çalışkan vs vs bu liste çokk daha uzayabilir, keşke bu güzel meziyetleri kendimde toplayabilseydim,,ama çok zor,,
yinede birisini demem gerekse babam derim..

S)Bu cümlenin sonu hiç gelmesin istedim bir an ve sanırım tam benim istediğim ve beklediğim bir cevaptı.Gerçekçi,samimi cevabın için teşekkür ederim,bu diğerlerine örnek olur inşaallah.İleride gerçekleştirmeyi düşündüğün bir hayalin varmı?Varsa nedir o?

D)ilerde gerçekleştirmeyi istediğim ama bunun mümkün olma olasılığı çok düşük olana hayallerim var, mesela iyi bir çocuk giyim markası olmak, neden olmasın,

S)Beğendiğin,anlamlı bulduğun ünlü bir söz söylermisin bilere..

DERYA) geçen geçmişle ilgili bazı hatıralarımı düşünüyordum,, sonra olmasını istediğim hayallerimi düşündüm,, sonrada hatıralarla hayaller arasındaki farkı,,
HATIRALAR VE HAYALLER,, YALANLAR VE GERÇEKLER KADAR YALAN VE GERÇEKLER..
Hayat üç beş hatıra yada üç beş hayalden ibaret olmamalı...

S)Oyy anam aldın götürdün beni derin düşüncelere bu sözle,bu arada edebi özelliğinide görmüş olduk.Sana kendini tek kelimeyle ifade et desek,bize hangi kelimeyi söylersin?

D)... tembel

S):)) Bize vakit ayırdığın için çok teşekkür ederiz Derya ablacım..Son olarak eklemek istediğin bir şeyler var mı?

D) Şu anda sabah ezanları okunuyor,, saat 05, 07 .. hepinizi seviyorum

S)Bizde seni seviyoruz..

14 yorum:

Adsız dedi ki...

kendimde içine dahil olmak üzere şahsi fikrim yapılan röportajlar içinde en zevkli okuduğum röportajdı.belki kendimden de bişeyler bulduğum için olabilir.ama deryanın en beğendiğim özelliği mantığını kullanmayı bilmesi belki o bunun farkında değildir ama itiraf ediyorum ki ne zaman ona bişey danışsam veya bana akıl verse yararını görmüşümdür.duygularıyla ve düşünmeden hareket eden ben;o anda anlamak istemesemde daha sonra mantığın kazandığını görmüş ve deryaya katılmışımdır..ve iyiki var ve iyiki tüm kuzenlerim var hepinizi çok seviyorum küçükten büyüğe her taşın ayrı bir tılsımı olduğu gibi hepinizin ayrı ayrı tılsımları var.

Adsız dedi ki...

merhabalar...

Adsız dedi ki...

derya diyorki...

çok teşekkür ederim mel kuzen, bizler birbirini tamamlayan pazıl parçalarıyız,, hepimizin kendimize has güzel özellikleri var, bende senin espirilerine ve duygusallığına hayranım, zaten seninle çok ortak özelliklerimiz var, yorumun için çok sağol, artık burdada bol bol görüşürüz..

Adsız dedi ki...

hayır şimdi benim anlamadığım örnek aldığım kişi annem olunca politik cevap oluyorda ablam babam deyınce politik olmuyormu ???

bu site benim açımdan iyi olmuyor pek..özel hayatım gözler önüne seriliyor.. :)önce emel kuzen şimdi ablam.. itiraf ediyorum ablamın ben mutfaktayken girip bana yardımcı olmasına asla tahammül edemezdim.. zaten kendimi yeni kanıtlamaya başlıyordum ..oda sanki hava atarcasına gelip illa biseyler yapıp hevesimi kırıyordu..ben bugunlere ne zorluklarla geldim :)

ablamın yemek yeme konusunda en garibime giden takıntısı: SALATA
aclıktan ölüyoruz bi kaç çeşit yemek bulmusuz ben vildan hemen otururuz..ablam yok ortalıklarda salata yapıyo..:) salatasız olmazmış...zaman zaman vildanda ona salata yaptığı için sofraya geç teşrif edenlerden ..

Adsız dedi ki...

madem benim özel hayatım gözler önüne seriliyor bende ablamınkini sereyim biraz..

gençlik yıllarımızda ev işi yapıyoruz..ben mutfaktayım ablamda odaların bitaneside ince işe kalkışmış.. çekmeceler dökülmüş,vidalar sökülmüş,ulaşılmayan ufacık yerlere şiş yardımıyla ulaşılmaya çalışılmış.. birazdan bir dış kapı sesi.. ablam herseyı yarım bırakmış babaneme kacarken onu kovaladığım günleri unutmadım daha .. :)

valla ben emel kuzen ve ablam gibi değilim...bi işe başlamıssam bitirmek için başlamışımdır yarım bırakmak için değil :) şimdi burda alaycı bir smil olmalıydı.. :)
ne demişler intikam zeytinyağlı yemek gibidir soğuk yenir :)))))))))

Adsız dedi ki...

bende mele katılıyorum çok hoş bi röportaj olmış ağzınıza sağlık:)

Adsız dedi ki...

derya diyorki...

sevgili kardeşim zeynep,, benim gizli saklı işlerim yoktur bilirsin, istediğin kadar benim hayatımı deşifre et sorun olmaz, zaten bunlarbenim hayatımın gerçekleri, ama yinede düzeltmem gereken bir püf nokta var,, KAÇMIYORDUM, GİDİYORDUM. evet benim tamamlayıp sonunu getirdiğim bir iş yoktur belkide ama ben buyum , ve bunu herkes biliyor,

Adsız dedi ki...

derya diyorki...

çok teşekkür edrim betül, seninde yaptıkların harika görünüyor,, biliyorumki tatlarıda en az görüntüleri kadar şahanedir

Adsız dedi ki...

yav şu zeynep kuzen bir türlü anlayamadı.insan sevdiğiyle uğraşırmış ve sadece sevdiği kşilere karşı yaptıklarından dolayı vicdan azabı çekermişşş.))

Adsız dedi ki...

Öcelikle zeynep ablacım,babam demeden önce amcam dedi ve nedenlerinide açıkladı..Bundan kabul edebiliyoruz..Yoksa babayla anne arasında fark yok..Benim içinde çok eğlenceli bir röportajdı..

Adsız dedi ki...

yerim ben senin zeytinyağlı intikam yemeğini:)))

Adsız dedi ki...

bu arada mel kuzen dünkü hedıyen için cok teşekkür ederim.. hep bi uyku gözlüğüm olsun istemişimdir :) uyurken hep seni hatırlayacağım :)

Adsız dedi ki...

halıs muhlıs ablam benım okurken uzaklara gıttım taaa ötelere ne gunlerdı hanı bı gece babanemde sabaha kadar uyumayıp sıvrısınek avlamıstık hatırlarmısın bılmem.. hatıralarla guzel anılarla dolu bı gecmışi kısaca doktun satırlara daha uzun yapsaydınızya roportajı.. bu arada sen hayal kur bana de ben yapıym ya sen zamet etme :)))

Adsız dedi ki...

derya diyorkii...

hey gidi günler hey,, hatırlamammı, ne güzel günlerdi,