28 Mart 2009 Cumartesi

MISIR UNLU KURABİYE (ZEYNEP ABLAMDAN)

Hatırlarsanız Zeynep ablam için kısa bir aradan sonra yine bizlere tarif göndermeye başladı şeklinde bir açıklamada bulunmuştum tariflerinin birinde..O kısa aranın nedenini anladım sanırım..Bu süre zarfında kendini deşarz edip bir mutfağa girdi,pir mutfağa girdi ve bizlere bu ve bunun gibi bir çok güzel tarif yolladı kendi ellerinden..Eee o bir üstad artık..Resmi çok beğendim,hakikaten çok hoş bir görünümü var bu kurabiyenin,sofralara renk katacak değişik bir tarif..Çok şükür bizde tarif bitmez..Her an buraya koyulacak yeni birşeyler vardır kenarda köşede..Malum çokuz ;))Zeynep ablama tarifler için teşekkür edip,tarifi veriyorum..
MALZEMELER

-1,5 Su Bardağı Mısır Unu
-100 Gr. Tereyağ
-1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
-2 Çay Bardağı Toz Şeker
-1 Paket Kabartma Tozu
-1 Adet Yumurta
-1 Çay Bardağı Süt
-3 Su Bardağı Un (yaklaşık)Yapılışı
YAPILIŞI
Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ, sıvı yağ ve şekeri mikser ile iyice çırpın. Yumurta, süt, mısır unu ve kabartma tozunu ekleyin. Unu azar azar ekleyip, yoğurarak, ele yapışmayan yumuşak kıvamlı bir hamur yapın. Kıvamı tutturduğunuzda un eklemeyi bırakın. Hamuru 10-15 dk. dinlendirin. İstediğiniz şekil ve büyüklükte kurabiyeler yapın ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin. 175 derecede önceden ısıtılmış fırında 20-25 dk. pişirin. (Kurabiyenin alt tarafı pembeleşmiş ise, pişmiş demektir.) Ilınınca üzerine fındık tozu serpin
-bu tarifte http://hunerlibayanlar.blogspot.com/ adlı siteden alınmıştır...

NOT: valla ben bu kurabiyeyi cok beğendim.. mısır ekmeğini andıran çok hoş bir tadı oldu..tavsiye ederim.. bilhassa sıcakken cok iyi gitti :) afiyet olsun

0 yorum: