10 Mart 2009 Salı

KATMER POĞAÇA (ASUMAN ABLADAN)

Annemin yaptığından bir görüntü..
Bu poğaçalada gerçekten çok güzel oldular..İnsanın bir yedimi,yiyesi geliyor gerçekten..Her türlü davet sofralrının vazgeçilmezi olur..İddialı bu konuda yani :) Tarif için Asuman ablaya çok teşekkür edip,tarif verelim..
MALZEMELER:
-1 su bar süt
-1 çay bar zeytin yağı
-1 yumurta beyazı (sarısı üzerine)
-Yarım bardak suda 1 çorba kaş. + 2 çay kaşığı şeker (eritilmiş)
-2 çay kaş. tuz
-un (aldığı kadar) ya valla bu aldığı kadar işini ögrenmek lazım kızlar..Sözüm ona :))
-Yarım bardak suda bir çorba kaşığı maya eritilir yada toz mayalardan
İÇ MALZEMESİ;
-Peynir+maydanoz
-Sosis vb olabilir arzuya göre..
YAPILIŞI;
Hamur yoğurulup 8 top halinde bölünür.Her kat az nişastayla tabak kadar açılır..Arasına dışarıda bekletilen tereyağından sürülür..En üst kata sürülmez..Daha sonra bu oluşan kat kat hamur,normal bir yufka büyüklüğünde açılır..16 parçaya bölünür(sigara böreği gibi).Daha sonra arasına hazırlanan harçtan koyulup,sigara böreği gibi sarılır..Eğer şekli kruvasan gibi olsun isterseniz içeri doğru kıvırabilirsiniz..Yumuranın sarısını sürüp,susam serpip,180 derecede pişirebilirsiniz..afiyet bal şeker olsun efendim..






9 yorum:

Adsız dedi ki...

kruvasanı hepimiz biliriz ama yapımı oldukça zordur.. yoğur dolapta beklet tekrar yoğur beklet vs..zor bir tariftir yani.. canı kruvasan cekipte yapmakta üşenenler için katmer poğacıyı tavsiye ederim.. hem kolay hemde leziz..

3 gün üst üste taze taze yapan bir gelininiz olunca deymen benim yaslı gönlüme :) eline koluna sağlık asuman

Adsız dedi ki...

bENCEDE KRUVASANLA UĞRAŞACAĞINA BUNDAN YAPMAK DAHA MANTIKLI..

Adsız dedi ki...

tarif verirken sanırım bir yanlışlık oldu sultancım yarım bardak suda 1 çorba kaşığı maya olucak söylemeyi unutmuş olabilirim

Adsız dedi ki...

ooo kimleri görüyorum o marifetli gelinimiz o bir yapıp milleti şişirip kendi 21 numara tığ gibi kalanlardan o bizim cici gelin asumaaaaan.ellerine sağlık asuman seninde marifetlerini gördüğüm için şahsen mutlu oldum thanks baby.böyle güzel tariflere miğdemiz her zaman açıktır dostlaaaaaaaaaaaaaaaaar.

Adsız dedi ki...

selam kuzenler sitenize hayranligim gun gectikce artiyor masaallah ....allah nazardan korusun tariflerinizin hepsi birbirinden guzel.. basarilarinizin devami dilegiyle.....

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ederiz nuran hanım sizinde güzel tarifleriniz vardır mutlaka bizimle paylaşabilirsiniz..:)

Adsız dedi ki...

selam ben siz genclerden ogrendiklerimi yapiyorum tesekkur ederim....portakal agacinda nuran teyzenin sofrasi basliginda bir sofram var selam ve sevgilerimle nuran teyzeniz

Adsız dedi ki...

nuran teyzemiz portakal ağacındaki sofranıza baktım gerçekten çok güzel görünüyor ama tariflerini göremedim..eminim tatları da bir o kadar güzeldir ellerinize sağlık:)

Adsız dedi ki...

teyzelige kabul ettiginiz icin cok tesekkur ederim bu tarafa gelince mutlaka bekliyorum... hepinizi cok seviyorum........portakal agacinda haftanin tarifleri diye geciyor... sevgilerimle...