30 Mart 2009 Pazartesi

CEVİZLİ ÇIKINLAR (ZEYNEP ABLAM)


Zeynep ablam profosyonelliğini konuşturdu,ortaya bu çıkılar çıktı..:))

Malzemeler:
2 Adet Yumurta
2 Paket Buğday Nişastası (400 gr.)
1 Su Bardağı Pudra Şekeri
2 Su Bardağı Un
1 Paket Margarin
1 Paket Vanilya
1/2 Paket Kabartma Tozu
1 Yemek Kaşığı Kakao
1 Çay Bardağı İri Çekilmiş Ceviz
1/2 Çay Kaşığı Tarçın
1/2 Çay Kaşığı Toz Şeker
Yapılışı:
Öncelikle tüm toz malzemeleri eleyip, yumurta ve oda sıcaklığındaki margarin ile kulak memesi kıvamında yumuşakça bir hamur hazırlayın. (Un miktarını siz ayarlayabilirsiniz, çünkü tarifte 1 su bardağı diyordu, benim hamurum 2 su bardağı un ile ancak toparlandı)
Hamurdan limon büyüklüğünde bir parça ayırıp, 1 çay kaşığı kadar kakao ile karıştırın. (Kurdelesi için)
Beyaz hamurdan cevizden biraz daha irice parçalar koparıp, içli köfte yapar gibi içini oyun.
İçine biraz tarçın ve toz şeker ile karıştırdığınız cevizli harç koyup, ağzını bohça gibi büzün.
Kakaolu hamur ile minik çubuklar yapıp, kurabiyenin büzdüğünüz ağız kısmına kurdele şekli verin.
175 derecede 20-25 dk. üzerini çok kızartmadan pişiriyoruz..
http://hunerlibayanlar.blogspot.com/ sitesinden alınmıstır...
not: görüntüsü çok hosuma gitti tadıda güzel.. ama hamur bıraz dağılıyor.. yınede yapmaya değer.bu ilk yapışım olduğu için biraz büyükce oldu bilhassa kurdelelerım kalın oldu bir dahakı sefere daha ıyı olacak :) bu arada kakao konusunda cook dıkkatlı olmak lazım..ben ıkı kasık koyayım dedım hamurum tas oldu :( neysekı hamur coktu telafı ettım.. .

7 yorum:

zeynep dedi ki...

sultancığım ahiret sorularımı aldın mı??? bu arada kuzenler röpartaj sırası kura sonucu sultana çıkmıstır :) ve ona soruları ben soracağım.. :) bu arada sultan kurabiye bölümü acsan kurayılerı oraya tasısak diyorum

sulltan dedi ki...

ahiret sorularını aldım zeynep abla..cevaplamaya çalışıyorum..çalışmadığım yerden çok soru var ama :)) kurabiye bölümünü açılmış bilin...

sutcu dedi ki...

zeynepcım rortaj kurrasında ben varmıyım yoksa sutculer en sonamı

zeynep dedi ki...

bilemiyorum sütcü.. sultana sormak lazım ben sadece sayı söyledım ..belkı sonradan cekılecektır sızınkıler

tuba dedi ki...

bu cıkınlardan da yemek nasıp olmadı ne kısmetsız bı seyım :(

emel kuzen dedi ki...

bu çıkınlardan senin davetinde zeynep yapıp getirmişti unuttun mu?gerçi 24 çeşit olunca ben bile unuttum ne yediğimi.

tuba dedi ki...

ben o cıkınlar dan yememistım ki :(