24 Mart 2009 Salı

FINDIKPARE (ZEYNEP ABLAMDAN)


Şekerpareyi duydum,gülpareyide duydum ve şimdi pareli ailesine bir yenisi daha eklendi..FINDIKPARE..Görüntüsü her ne kadar şekerpare andırsada bizlere, tat olarak farklı bir lezzet sunuyor..(dur heralde,ben zeynep ablamın beğenmediği bir şeyi bizlere göndermeyeceğinden adım gibi eminim...gerçi hiçbirimiz beğenmediğimiz bir şeyi buraya koymuyoruz..:))
MALZEMELER:
-125 gr. tereyağı (yumuşatılmış)
-1 çay b. sıvıyağ
-2 yumurta
-1 su b. toz fındık
-1 çay b. pudra şekeri
-1 çay b. irmik
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
ŞERBETİ İÇİN:
3 su b. toz şeker
3 su b. su
1 dilim limon
YAPILIŞI;
-Karıştırma kabına 125 gr.tereyağını alın.Üzerine 1 çay bardağı pudra şekeri,1 su bardağı toz fındık,1 paket vanilya 1 paket kabartma tozu ve 2 adet yumurta ilave edin ve karıştırın.Üzerine 1 çay bardağı irmik ilave edin ve karıuştırma devam edin.Üzerine 6 çorba kaşığı tepeleme un ilave edin ve karıştırın Daha sonra hamurdan ceviz parçası büyüklüğünde parçalar kopartın ve yuvarlayıp fırın tepsisine dizin.Fındık parelerin üzerine yumurta sarısı sürün.Üzerine bütün fındık batırın.
-Fındık pareyi öncEden ısıtılmış olan 170 dereclik fıırnda pişirin.Şerbeti için tencereye 3 su bardağı toz şeker ve 3 su baradğı su ilave edin.Üzerine 1 dilim limon ilave edip şerbeti kaynamaya bırakın.Fırından çıkan fındık parenin üzerine sıcak şerbeti ilave edin ve üzerini bir kapak ile kapatın.Fındık pare şerbeti çektikten sonra servis edin. AFİYET BAL,ŞEKER,PARE OLSUN EFENDİM ;))

6 yorum:

Adsız dedi ki...

ZEYNEP bu güzellik var mı soyun da..zeynebim zeynebim allı zeynebim ..üç köyün içinde şanlı zeynebim.:))))güzel bir türküdür severim ne zaman dinlesem zeynep kuzen gelir aklıma ..ya ben o tatlı yerine önce o rkada ki minyatür eşyayı yesem:))))

Adsız dedi ki...

Zeynep abla ellerine sağlık..Güzel görnüyor..

Adsız dedi ki...

tesekkür ederim kuzenler.. :) bu arada sultan oktay ustadan alıntı yaptığımı demeyı unutmusum...

tatlıya gelınce aslında sekerpareye cok benziyor.. güzel bir tat oldu.. :)tavsıye ederım... bu arada 6 kasık un demıs oktay usta ama 6 kasık az geldı bana aldığı kadar un koydum.. bu aldığı kadar una oldum olası sinir olurdum ama artık pratiklesınce tutturabılıyorum.. aldığı kadar un demek hamur elınıze yapışmayı bırakana kadar demek :) lugatime böyle yerleştirdim :)

Adsız dedi ki...

bizde yapmıştık fındıkpareyi fakat şerbeti çok geldi galiba ve dağıldı tatlılar..bence şerbetin malzemesini biraz azaltarak hazırlarsanız daha iyi sonuç alırsınız..

Adsız dedi ki...

valla betül benım serbetim az geldı dıyebılırım cok gelmedi kesinlikle.. unu az tuttuysan ondan dağılmıs olabılır.. cunku 6 kasık un az geldı

Adsız dedi ki...

yoo aslında unu az koymadık ama bilmiyorum ki niye ole oldi..