25 Aralık 2010 Cumartesi

TAVUK ETLİ PATLICAN KEBABI (SULTAN)


   'Yalnızım dostlarım yalnızım yalnız' dediğini duyar gibi oluyorum Dokuzen'in :))..Hayattan sıyrılıp ayıracağımız 3-5 dakika, yeterdi gidermeye yalnızlığını oysa..
Nerdeyiz biz ey Dokuzen ahalisi,nasıl bir uykuymuş ki bu uyanamadık bir türlü.. 
  Gel gelelim tarifimize..aslında çok önceden beri elimde olan ama bir yazma fırsatı bulamadığım bir tarif olup,gayette lezzetlidir kendileri :))


MALZEMELER:
-6 adet kemiksiz tavuk kalça
-3-4 adet patlıcan
-1 büyük boy kuru soğan
-1 tatlı kaş. biber salçası
-1 tatlı kaş. domates salçası
-3 domates
-3 sivribiber
-1/4 paket(65 gr)tereyağı
-yeterince tuz,karabiber,tozşeker
-sıvıyağ
YAPILIŞI:
-Patlıcanları alacalı soyup 2 cm kalınlığında yuvarlak dilimler halinde kesip,tuzlu suda bekletelim
-kuru soğanı ince ince kıyıp,tereyağında pembeleşinceye kadar kavuralım
-tavuk etlerinide ilave edip,3-4 dakika kavurduktan sonra salçalarını katarak,kokusu çıkıncaya kadar kavuralım
-yeterince tuz,karabiber ve su ilave edip,5-10 dakika daha pişirdikten sonra ocaktan alalım
-patlıcanların suyunu süzüp sıvıyağda kızartalım
-parmak büyüklüğünde kestiğimiz biberleri de kızartıp hazırlayalım
-tavuk etlerini suyundan ayırıp ısıya dayanıklı bir fırın tepsisine dizelim
-üzerine kızarmış patlıcanları dizip,2 tutam toz şeker ve yeterince tuz serpelim
-patlıcanların üzerine kestiğimiz domatesleri ve kızarttığımız biberleri dizelim
-üst seviyesine yakın tavuğun suyundan koyup,fırında domatesler kızarıncaya kadar pişirelim  afiyet,bal şeker olsun efendim..
not,tarif ümit usta'dan halk yemekleri kitabından yaralanılarak denemiştir..

21 yorum:

zeynep dedi ki...

ey gidi günler..şimdi baktımda neler yapmısım gençliğimde.. :( şimdi elimi atmaya mecalim yok .. sanal alemdede vefasızlaştık ha bu ne sessizlik böyle..görenler diyecekki bu kuzenler yemezler içmezler herhalde.. :) ben birsey yapamıyorum ama yapanlar var sultancığım..mesela bugun gülşah ayva tatlısı yaptı ayva tatlısını sevmeyen biri olaraktan çok hosuma gitti..birde simit yaptı oda çok hostu.. nerde resimler gülsahhhh... site çökecek ilgisizlikten ha... bu arada benim yapmaya mecalim yok ama yemeye var :)


kebaba gelince güzele benziyo valla..eline sağlık sultancığım..

gülşah dedi ki...

ilk olarak eline sağlık sultane :))zeynep abla kendini hor görme senin işin bi silkelenmeye bakar bu kadar mütevazi olma millet gerçek sancak:))resimlere gelince simiti çekmiştim bakıyım gönderebilirmiyim.korkarim sitenin kaderi benim ellerimde beni beni bihterini:)))

sultan dedi ki...

teşekkür ederim zeynep ablacım ve gülşah ablacım..gülşah ablamın zeynep ablam hakkındaki bütün görüşlerine katılıyorum :))
gülşah abla tut kollarımızdan bırakma bizi :))
bu arada tuba ablacım canım benim her zamanki gibi ne kadan mütevazisin yaw :))ağzım açık okuyorum yorumlarını valla

ayşenur dedi ki...

olsa da yesek :)

emel gülşah'a dedi ki...

ooo ortaaam uzun zamandır sesin çıkmıyordu bir geldin pir geldin ortaam sen yaparsında yenmez mi!:)))elinden zehir olsa yerim ben yeterki burnunun dikine gitmeyi bırakta peynir yemeye başla:)))

tutı dedi ki...

hos o kadar baklavalar yaptım da bı allahın kulu resmını cekmedı dımı anca yersunuz..

tuba dedi ki...

neyse ki Gülsah ablam peynır yemedıgı halde yufka arası kullanmayanlar dan da degıl yanı Rabbime nıhayetsiz sukurler olsun ki enfes bı peynırlı sodalı boregını yemisligim var

tuba dedi ki...

keske o borekten daha cok yeseymişim:( kım bılır yengem umreye tekrar ne zaman gıder..

gulsah dedi ki...

Kiz allah mustehakinizi versin :-)ortagaaam peynir yemem yiyemem :-)bu arada tude kavurmali boregin yaninda sodalinin lafi mi olur sen iste ben yapiyim :-*

sultan dedi ki...

I am sorry tuba abla :))
Hay ağzına sağlık betül abla :))

tutı dedi ki...

ay kız bebu unuturmuyum hıc o gunu nasıl da acmıstık kımsenın (bana)yardımı olmadan senın ki ya çömez şansıydı yada göz ucuyla benı ıyı takıp etmıstın. heeyy gıdı gunler ne çabukda buyuduk :(

emel mütevazi tuba'ya dedi ki...

şu tubayı bir elime geçirsem ben böyle şey görmedim zeytinyağı mubarek.heeeey sana diyoruz bu ne vurdum duymazlık kardeşim.başlıycam açtığın yufkalara :)sultan iş çıkardın başımıza nereden aklına geldi baklava resmi yayınlamak uğraş dur şu mütevazi tubayla:)sana diyorum tuba önce sen şu röportajını ver yoksa senin yerine gene ben vericem.yeme bizi:)))

tuti dedi ki...

valla gulsah abla ıstıyom yengemın umreye gıdecegı falan yok..

tude dedi ki...

gerçi emelim ben (senin de bildiğin gibi)tabiki yapardım o börekten lakin islerın yoğunluğun dan olsa gerek soda alamıyorum...

betül dedi ki...

evet tuti sen olmasan hepimiz çömez olarak kalıcaktık valla....

Adsız dedi ki...

sultaaaaan canım benim şu sayfayı yenilesen diyorum artık

Adsız dedi ki...

sultan seni bu sayfada aktif gormek ne guzel bir duygu.Sende ne maharetler varmisda kesfedememisiz lise cagrarinda:(((
Sayfanizi ozellikle birrinize olan muhabbet ve uhuvvetinizi cok begendim...
Rabbim daim etsin
Bu lezzetlerden en kisa zamanda sizin mekaninizda tatariz ins...

Sultan dedi ki...

Lise yillarini cok ozledigim su gunlerde lise'den birinin cikipta bir tarife yorum yazmasi cok mutlu etti beni :) eh yapiyoruz bizde nacizane birseyler kendimizce..ama keske adinida bahsetseydin de kim oldugunu ogrenebilseydim :) gerci asagi yukari tahmin ediyorumda bilmiyorum tahmin ettigim kisimisin ;)

Adsız dedi ki...

kımı tahmın ettıgıne baglı...
nefret ettıgım ve bıtmesını dort gozle bekledıgım o gunlerı bende ozlemekteyım gerı donusu olmayan bır yolda ılerlemekteyız...
ınternete gırdıkce bu sayfaya da goz atıyorum cok samımı ve guzel bır ortam sız dokuzenlerın muhabbetıne hemen MAASALLAH dıyor nazar degmemesını temennı edıyorum:)

Sultan dedi ki...

Cok tesekkurederiz..halime oldugunu dusunuyorum kurdugun cumlelerden bu sonuca vardim :) yanilmiyorumdur insaallah :)

Adsız dedi ki...

senı yanıltmadıgıma sevındım bu sıte gercekten cok guzel bır sıte hayırlı bır ıs oldugu zaman daha ayrıntılı ınceleyecegım;)