22 Mart 2009 Pazar

BUĞDAY SALATASI (ZEYNEP ABLAMDAN)


Zeynep ablam uzun bir aradan sonra sessizliğini bozup,bize değişik bir lezzetin kapılarını araladı yine..Tarif için Zeynep ablama,resimler için Gülşah ablama teşşekkür edip tarifi zeynep ablamın ellerinden okuyalım..
Buğday Salatası:
Malzemeler:
*2 su bardağı haşlanmış buğday
*3 adet domates (ben kullanmadım)
*bir limon
*3 adet dolmalık kırmızı biber
*yarım demet maydanoz
*yarım demet taze soğan
*yarım demet dereotu
*1 su bardağı haşlanmış mısır
*1 büyük boy patlıcan
*tuz
*ben ekstradan nar ekşisi ve kornişon turşu ile küp doğranmış havuç kullandım... (zeynep)Hazırlanması:
*Limonlu tuzlu suda haşlanan buğdayı süzüp soğumaya bırakın. Patlıcanları soyup zar büyüklüğünde doğrayıp kızartın. Peçetede fazla yağını alın.
*Buğdayları servis tabağına alıp patlıcanları ekleyin. Biber ve domatesleri küçük küçük doğrayın. *Maydanoz, taze soğan ve dereotunu incecik kıyın.
*Haşlanmış mısırla birlikte buğdaya katın. Tuzunu ayarlayıp yağ ve limon ilavesiyle tüm malzemeyi karıştırın.
*not: Tarif portakal ağacından alınmış olup yapım bana aittir.. resimlerde gülşahtan :)

8 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgılı zeynebım salatan cok guzel gorunuyo varya portrkal agacındada gordum ama bukadar guzel gorunmuyodu... harıka ya ee kım yaptı nede olsa :)) cok ozledım ya goruselım yakında ınş

Adsız dedi ki...

sıtedekı otekı şahıs kımsın cevap yaz :)))

Adsız dedi ki...

zeynebım sen barı boyle dıyabet seyler yapta bıze destek ol :))) ya sen anlamazsan kım anlar benı :)))

Adsız dedi ki...

evet sultancığım bayağıdır değişik birseyler yapmıyordum.. kendımı unutturmamak adına yapayım dedım..benim gibi farfklı salata yapmak isteyenler için alternatif bir öneri..

sütcü kuzen yakında nefis bir brokoli salatası yapacağım..tam diyet usulu :)

Adsız dedi ki...

zeynep yapta yiyelim(anlarsınya) :)))

Adsız dedi ki...

zeynep abla ya benimde ne zamandır aklımda olan ama her dışarı çıktığımda buğday almayı unuttuğum için yapamadığım buğday salatan çok güzel görünüyo eğer tadı da güzel diyorsan hemen yarın buğday alırım hee?:)

Adsız dedi ki...

görüntü çok hoş lezzeti de en az görüntüsü kadar güzel tekrar eline sağlık bu arada uzun zamandır yoktum herkese merhaba :))

Adsız dedi ki...

Merabaaa Gülşah Ablaaaa! =)