16 Aralık 2011 Cuma

AŞURE (NALAN TEYZENİZ-HALANIZ-ANNEM)


Aşure için ne desem bilemedim.Yani aramızdaki ilişkinin 2-3 tatlı kaşığından ibaret oldugunu düşünürsek..İlginç bir tatlı olduğunu düşünüyorum.Çok sevenleri olan,muharrem olsun olmasın aranan bir tatlı olduğununda şahidiyim.Bizim evdeki 2 oğlan çocuguda hastasıdır zaten bir önceki cümleme uymaktadırlar.Blogda daha önce aşure koymuşmuyduk hatırlamıyorum ama Muharrem bitmeden bahsetmezsek ayıp olur :)
Muharrem ayı bereketin,bolluğun simgesidir.Rabbani ihsan ve keremin çoştuğu bollaştığı bir aydır.Muharremin 10. günü aşure günü'dur.Bu günde bir çok önemli hadiseler meydana gelmiştir.Aşure de bütün bunlarla alakalı olarak bolluk ve bereketin simgesidir.Yapılıp dağıtılması bir gelenek halinde günümüze gelmiştir ve inşaallah daha sonraki nesiller de bu adetleri benimseyip uygular.
Aşureyi seversiniz-sevmezsiniz o size kalmış birşeydir lakin ne kadar sevmesekte bu kültürü yaymalı ve yaşatmalıyız diye düşünüyorum.Birde bir şeyi merak ediyorum ben bu kadar yazıyorum yazıyorum da acaba hiç bu kısma kadar okuyan oluyormu :)
Tarifini tam bir şekilde ayarladığımız vakit yayınlamayı düşünüyorum.Ölçüsüz olunca zor oluyorda biraz..
Neyse lafı daha fazla uzatmadan herkesin muharrem ayını en iyi şekilde geçirmesi ve nice muharremlerde nice aşureler yemek dileğiyle..

19 yorum:

mel dedi ki...

bu seçeneklerden teyzem olur kendisi:))aşure on numara görünüyor tadıda eminim öyledir.olsada yesem şimdi :)

sultan dedi ki...

emel ablacım haydi çık gel lütfen :) bekliyorum bak

gulsah dedi ki...

Tam bir asure delisi olan ben asure yapmayi halamdan ogrendim.bol nevaleli,leziz mi leziz bi tatli hem de sifali..eline saglik..ayy canimi cektirdiniz ama oldu mu simdi gece gece :((

mel sultaneye dedi ki...

daha erken sultancım sabah ezanları gelsek olmaz mı gülşah kuzenle o da daha yeni kalkmıştır kendimize bir gelelim gelirik:))))aşure zaten sabah ezandan sonra yenirse daha şifa:)))) kanaatimce:))

Betül dedi ki...

Bende çok fazla yiyemeyenlerdenim fakat canım çekti şöyle küçük bir kase olsa fena olmazdı:)

ayşe dedi ki...

Devam ettirilmesi gereken bir kültür olduğu konusunda seninle hemfikirim ayrıca yazıyı sonuna kadar okudum çünkü yorumların gerçekten çok orjinal sultan :) resimde güzel görünüyor bu arada olsaydı kenarından iki kaşık alırdım :)

Sultan dedi ki...

Guzel yorumlariniz icin cok tesekkurederiz :) Aysecim seni buralarda gormek ne hos! Yorumlarimi begendigine de sevindim :) bitek sen okudun galiba sonuna kadar nasil istatistik ama :D

tuğba dedi ki...

yazının diğer yarısına yorumları okuduktan sonra dönen ben tudi..iki yıldır asure yememiş biri olarak betinin kucuk kasesının kenarından iki kucuk kasık canım cektı dogrusu.Teyzem de bu alan da uzmandır enfes gozukuyo teyzemın ellerıne sultancım senın de emegıne saglık..

Sultan dedi ki...

Tesekkur ederiz tugba ablacim da birsey dikkatimi cekti senin isminde "ğ" varmiydi yahu daha once hic dikatimi cekmemisti..Yillardir yanlis kayitli adin telefonumda hemen duzelteyim :)

zeynep dedi ki...

aşureyi seven biri olaraktan gülşahın bu konuda favorim olduğunu diyebilirim.. tam benim sevdiğim gibi yapıyor..aşure günü kuran davetimizde yapmıstı herkesin aklı kalmıstı.. :) bu arada sultan yorumlarını hep okurum ..bakma sessiz olduğuma ..:)

gulsah dedi ki...

Kulagim cinladi:))sagol zeynep abla;))sozde bi diyete girdim ama ne kadar surcegi belli olmaz:/sayet diyeti bozarsam ilk is asure yapcam kizlar beraber yerik he mi;))

gulsah dedi ki...

Mel'in asuresinden hala dolapta birazcik var ama sabrediyorum:/iki kasik yemistim dun cok lezizdi:)benim icin tam bi psikolojik savasti diyebilirim cunku ben bigunde 8kase asure yemis biriyim=-Osonraki 3gun yemek yiyemedim o ayri;)))

Betül dedi ki...

Ben de yazdığın tüm yorumları okuyorum emeğe saygımız var sultancım tabi bir de bizim site olmasının etkisi büyük :))

pegasusuz dedi ki...

Aşûreyi sevmememe( ne çok " me"oldu yahu) rağmen gayet lezzetli buldum görünüşünü eminim seven için tadı da öyledir. Sultan Bu arada yazılarını beğenerek okuyorum bende.samimi yazılarınin devamını dilerim.bu arada pegasusuzu bilmeyenler içn bn Şeyma:))

sultan dedi ki...

Şeymacım çok teşekkür ederim yorumun için.Bilirsin sende yazmak ve okunmak arasındaki sıkı ilişkiyi..Bende senin yazılarını beğenerek ve ilgiyle okuyorum ki benim bir yazının sonunu getirmem çok zordur ;)

Derya Günaydın dedi ki...

Derya dediki...

öncelikle sultancığım siteni yakından takip eden ve çok bebeğenen birisi olarak öncelikle sana şükranlarımı sunuyorum.. emeğine sağlık..

vee gelelim aşureye, harika görünüyor, tam benim sevdiğim gibigözüküyor, az nevaleli, teyzemin ellerine sağlık, gülşahada burdan teşekkürler, bu yıl zeynep ve gülşah sayesinde iki enfes aşureyle bu yılki aşure mevsimine giriş yapmış bulunduk..

gulsah derya'ya dedi ki...

Recaa ederim efenim;)sifa nilayeeyetine insaallah...

gulsah yanlisini duzeltti dedi ki...

Bir onceki yorumumda ne demek istedigimi ben de anlamadim:/ niyetine demek istemistim ;))

Sultan dedi ki...

Derya ablacim yorumun icin cok tesekkur ederiz kendim ve annem adina lakin "siteni" degilde sitemizi takip ediyorum diyecektin sanirim ;) hepimi birimiz icin birimiz hepimiz :)