31 Ocak 2011 Pazartesi

PORTAKALLI KEK (GÜLŞAH ABLAM)

Bizimde hiç sağımız solumuz belli değil ! :) bi bakarsın solmuş gül,bi bakarsın tomurcuklanmaya başlamış gül gibi sitemiz..:)) hele şu sıralar maşaallahımız var teşekkür ediyorum bize..Heralde herkezde bir biriktirmişlik vardı..Portakallı kekten yedim bu yüzden yorum yapmalıyım,nasıl anlatsam;hani yedikçe yiyesin gelir ya,hani ne kadar yesen baymaz ya mideni öyle birşey işte.Gayet güzel bir tarif denemenizi tavsiye ediyorum yani.
Gülşah ablamın ayva tatlısı tarifi ve nigar yengemin güzel bir kurabiye tarifi var elimde,daha doğrusu sadece resimleri var tariflerini edineceğim onlardan bir de benim acizane bir boşnak poğaçası tarifim var..Ancak onları ileriki günlerde bu sayfadan sıkıldığımızda yayınlamayı düşünüyorum inşaallah..Bu tarifi annem gülşah ablamdan almıştı ve yapmıştı,bende ondan aldım ve yazdım annem doğru hatırladığına emin ama yinede bir problem varsa söylersen düzeltirim ben gülşah abla..
PORTAKALLI KEK
MALZEMELER:
-3 yumurta
-1,5 su bar. şeker
-1 su bar. portakal suyu
-1 portakal kabuğu rendesi
-1 vanilya
-1 kabartma tozu
-1 su bar. çiçek yağı
-aldığı kadar un ancak hamur biraz sulu kıvamda olmalı
YAPILIŞI
-Şekerle yumurta iyice çırpıldıktan sonra,diğer malzemeler eklenir ve çırpılır..Kalıba dökülüp fırına verilir..

13 yorum:

zeynep dedi ki...

aksam erken yatayım dedim neler eklenmiş siteye yahu.. iyide olmus.. bu arada portakallı keki yiyenlerden biri olarak gerçekten çok leziz..yemesenizde olur sadece kokusu yeter :) fırınım olursa ilk yapacaklarımının arasında bu kek var :)

Ayşenur dedi ki...

portakallı kekten yiyen biri olarak bende çok beğendiğimi ifade etmek isterim.ekşimsi tadıyla damaklarımızı şenlendirdi :)

gulsah dedi ki...

Bu ara paso bu keki yapiyorum galiba bikmama ramak kaldi :-)ama gercekten hafif bi kek begenmenize sevindim kizlar ;-)

betül dedi ki...

evet hepimize yedirdin gülşah abla çok sağol bu tattan mahrum kalmadık eline sağlık :)

betül dedi ki...

bu arada siteye giripte böyle güzel lezzetlerin eklendiğini görmek ne güzel bir şeymiş bize yaz yaramıyo galiba darmadağın oluyo sitemiz :)

tuba dedi ki...

o enfes kekten yıyıp de ıkıdır yapamayan umıtsız vakayım ben..cın serrı mıdır goz serrı midir haset midir nazar mıdır bıse var uzerımde ama hadı hayırlısı:(

emel dedi ki...

o kekten bende yedim bende:))valla çok güzel olmuştu.bahse girsem bütün varımı yoğumu sana oynardım ortaaaam:))))) elcazına sağlık.

Adsız dedi ki...

Muffın keklerini yapmak için bir sürü kek kalıpları kullandm ama dergilerde görüldüğü gibi şişmedi. Bunun hakkındaki görüşlerini alabilr miym?
Bu arada siteniz gerçktn çok güzel Hep burden tarfler alıyorum. Gerçktn çok lezzetli oluyorlar :))

Emel dedi ki...

Sevgili okuyucumuz Sorununuzu okudum.sanirim kek hamurunu muffin kaliplarina fazla dokmuyorsunuz birde bunu denying olmazsa bask onerim olucaktir kolay gelsin

Adsız dedi ki...

Hayır muffin kalıplarını tam dolduruyorum.ama kabarmiyo.başka sitelerede sordum aynı cevabı verdiler.szn sitede bn hiç muffin göremedim demekki siznkide olmuyo...

Adsız dedi ki...

ozaman muffin tariflerinizde bir sorun varbizim buzluk keki tarifimizi deneyin muffin olarak.ben birkaç kez yaptım güzel sonuç verdi.

Ayşenur dedi ki...

muffin konusunda sıkıntı yaşayan okuyucu kekler bölümüne bir göz atarsanız orda bir kaç çeşit muffin olduğunu görebilirsiniz umarım derdinize bir çare olabiliriz sevgilerimle :)

Adsız dedi ki...

Sağolun tavsiyenize uyucam :) ilginize teşşekkür ederm.