12 Nisan 2009 Pazar

KÖZLENMİŞ BRÜKSEL LAHANASI (ZEYNEP ABLAMDAN)

Adını tariflerde ve günlük hayatta duyacağımı pek zannetmediğim bir sebze olan brüksel lahanasını bizlere bir tarifle kazandıran Zeynep ablama teşekkür ederim öncelikle..Büyüklerimiz hep der ya "sevmesende yiyeceksin,çünkü yararlı"..Tamam bu lafa belli ölçülerde katılabilirim,ama sevmediğin bir şeyi yemekte çok zor be kardeşim :(( Onun için bu gibi tarifleri güzelleştirip seveceğin hale getirmek en iyisi..Eğer çok sevmiyorsan,bas diğer sebzelerden,onun tadı arada kaynasın ;))(Buda sultandan birkaç dipnot:))
Malzemeler:
-1 Kilo Brussel lahanasi
-2 Adet Havuc ( julian stili dogranmis)
-1 Adet Kirmizi dolmalik biber
-1 Adet Orta boy Kabak
-Arzuya gore sarimsak
- Zeytinyagi
-Tuz
YAPILIŞI
-Firini 200C ayarlayin, derin bir kase icine butun sebzeleri koyup uzerine bolca zeytinyagi ekleyin istediginiz miktarda koyabilirsiniz ben genelde 1 turk kahve fincani kadar koyuyorum. Uzerine tuz ve karabiber atin, firin tepsisinin icine alip 20-30 dakika firininizin hizina gore arada kontrol ederek firinlayin. tarif
http://www.soframiz.com/ dan alınmıstır..AFİYET VE ŞİFA OLSUN..DİLEKLERİMİZLE
-brüksel lahanası sevenler için güzel bir diyet yemeği.. ben brüksel lahanasını pek sevemediğim için diğer sebzeleri afiyetle yedim.. ben ilaveden yeşil dolmalık biber 3 adet kırmızı bıber bıde kekik ilave ettim.. en kısa zamanda brüksel lahanası sevmeye çalışıp yenı tarifler ilave edeceğim ...diyet yapanlar için :)

3 yorum:

zeynep dedi ki...

valla sultan bende öyle dedım cok faydalı yemem lazım dedım ama uzun zamandır böylesıne zorla yemek yedığımı hatırlamıyorum :( yemeğin lezzeti cok güzel ama brüksel lahanası güzel değil :( tabı faydalarını düşünecek olursak bı sekılde yemek lazım..portakal ağacında salatası var bıde onu deneyeceğim...

betül dedi ki...

zeynep abla bende yemeğini koymuştum buraya nigar yengem yapmıştı o kadar da kötü diil bence güzel özellikle sebze seven herkesin yiyebileceği bir yemek diye düşünüyorum..

Adsız dedi ki...

Evet bu tarz sebzelerin tüketilmesi gerekli..