12 Nisan 2009 Pazar

DONDURMALI İRMİK HELVASI (NİGAR YENGEM)


Bu tatlıyı da ilk defa bir lokantada tesadüf eseri denedik ve o günden sonra neden evde kendimiz yapmayalım ki?diye düşündük..şimdi favorilerimiz arasında(B.G)
MALZEMELER:2 kaşık tereyağı
2 kaşık sıvıyağ
2 bardak irmik
yarım bar.dolmalık fıstık
1 bar.süt
1 bar.şeker
dondurma
YAPILIŞI:Yağ ile fıstıklar bir müddet kavrulur.İrmik ilave edilir ve rengi altın sarısı bir hal alana kadar kavrulmaya devam edilir.Diğer tarafta sütün içerisinde şeker karıştırılarak eritilir yavaş yavaş helvaya katılır.Kapağı kapatılarak ılıtılır..Arasına ve üzerine dondurma ilavesiyle servis edilir..

5 yorum:

zeynep dedi ki...

valla dr oetkerin hazır irmik helvasını alıp iki dakikada yapacan üzerinede dondurma .. denemek lazım bu saatte market acık olsa keske.. :( ben dr oetkerin irmik helvasını aldıktan sonra kendım uğrasmıyorum ırmık helvasıyla..tavsıye ederım gercı ınsanın kendı yaptığı daha sağlıklı ve güvenılır ama ben kendım yaparken fıstıkları kavuracam dıye bayağı kol kası gelıstırdım :)

emel dedi ki...

bu tatlıyı ilk kez birlikte yemiştik teyzem ve yengemde vardı hatırlarsan.denemek için bir tane istemiştim daha sonra tekrar istemeye çekinmiştik enfezti doğrusu..:))ama dondurma içindeydi birde araş dondurmasıyla dahada güzel oluyor.valla olsada yesek şimdi:)))

m.emin dedi ki...

hariiikaaaaaaaaaaaaaaaaa

betül dedi ki...

hatırlamaz mıyım mel bizimkininde hem içinde ve hemde estetik açısından üzerinde var:)) ayrıca marketten aldığımız dondurma kapağı sanırım bir başkasıyla karışmış ve kapakta maraş usulü yazmasına rağmen kutusunda sakızlı muhallebili yazıyordu ki biz bunu eve geldikten sonra fark ettik ama kötü olmadı yine de:))

golge dedi ki...

çok güzel valla ellerinize sağlık...