11 Nisan 2009 Cumartesi

HURMALI KEK (B.G)





Hurma Arabistanın simgesidir malum.. Tabi ülkemizde de bulmak mümkündür..Hurmayı alıp sade yemek yerine mutfakta birçok şekilde değerlendirebiliriz bu tarifte bunlardan bir tanesi ve tattırdığım herkesin beğenisini kazanmayı başardı...(Bende çok seviyorum) :)
Malzemeler:125 gr tereyağı
1 bar.pudra şekeri
4 yumurta
2 çorba kaşığı bal
1 tatlı kaşığı mahlep
1 su bardağı doğranmış hurma
vanilya
kab.tozu
2,5 su bar.un
1 çay bar.ceviz
Yapılışı:Yağ ve şaker krema kıvamında çırpılır.Diğer malzmeler koyulur.En son
un, kab tozu elenerek hamura eklenir(katı bir kıvamı oluyor)..180derecede pişirilir.

9 yorum:

emel dedi ki...

hımmmm valla canım çekti bir kek sever olarak.güzel hemde hurmalı...

betül dedi ki...

aa sen ne zaman yorum yaptın yaw daha yeni koydum bunu:)

emel dedi ki...

benim ne zaman napıcağım belli olmaz :)))gözüm üzerinizde.

zeynep dedi ki...

hurmalı kek denılınce ilk aklıma geleni sorsalar betül derim... :)

zeynep dedi ki...

bu arada beti tarifte hurmayı göremedim ..

betül dedi ki...

kusura bakmayın hurmalı kekin içinde hurma olmaması çok ilginç değil mi:) hemen düzeltiyorum..

sultn dedi ki...

Görüntüsü harika,tadıda öyledir mutlaka..Betül ablam döktürdü yine :)

betül dedi ki...

teşk. ederim sultancım kendi çapımızda bişeyler yapıyoruz işte :P

Elif dedi ki...

Sitenizi yeni keşfeden biri olarak,tarifler kadar aranızdaki diyaloglar da çok şeker ve samimi(yorumlarınızı keyifle okuyorum)..süpersiniz başarılarınızn devamını dilerim..