23 Şubat 2009 Pazartesi

EMEL ABLAM (RÖPORTAJ)

Ooo sülalemizin en renkli simalarından,ooo kuzenlerimizin en şekerlerinden (hepsi ayrı ayrı şekerde)oo kim mi? EMEL ABLAM tabiki..Tuba ablamı yayınlayacağız demiştik ama kendisine yoğun iş temposundan dolayı ulaşamadık :) Dolayısıyla Emel ablam bizi kırmadı ve kendiyle röportaj yaptık..
S)Öncelikle bize vakit ayırdığın için çok teşekkür ederiz.Senin gibi espiri dozu yüksek olan insanlarla röportaj yapmak güzel olacaktır,bundan eminim..
E)Bu arada;ben aslında çok yoğun olduğum için sana bu saatte vakit ayırdım.Daha başka işlerle uğraşmam gerekiyor işin özünde ama yinede senin gibi bir değerli kişiyi kırmak istemedim.Ve röportaj veriyorum.. :)))
S) :)) Çok teşekkür ederim,çok naziksin.Bende senin gibi renkli ve bir o kadarda eğlenceli bir kişiyle sohbet ediyor olmaktan onur duydum.Umarım (şüphesizki)eğlenceli bir sohbet olur.Eğlenceli ve hayatdolu bir insansın,buna benzer bir sürü pozitif özelliğe sahipsin bunları biliyoruz ama bunların dışında bize biraz kendinden bahsedermisin?
E)Hani derler ya insan kendini anlatamaz,başkasına sormak lazım;nasıl tarif ediyim, ben kendim genelde yarım işlerle uğraşırım.Sitedede dikkat edeceğiniz gibi,hep küçük işler yapıp koymuşumdur oraya ,iç büyük işlere kalkışamamışımdır.Ama bu genetik birşey bunda benim bir suçum yok..
S)Nasıl yani ?Annenden veya babandan gelen birşey olduğunumu düşünüyorsun?
E)Yok annemde ilk çocuk olduğundan dolayı rastlanmadı ama sonraki çocuklarda görülmeye başlandı.
S)Hee anneme doğru rastlanmaya başlandı galiba..
E)Evet aynen öyle..Ortanca dayım hakeza böyle..Heralde onlara benzedim,bitiremiyorum başladığım bir şeyi,içimden gelmiyor.. :))
S)Peki yemek yapmak konusunda kendini nasıl buluyorsun?Yetenekli mi? Yeteneksizmi ? (ben seni yetenekli buluyorumdaa)
E)Yemek konusunda kendimi yetenekli buluyorum.Bu konuda mütevazilik yapamıyacağım (gülüyor)Ama şöyle birşeyde yoktur yani,kendime yapayımda,yiyeyim.Diyelim canım çook tatlı çekti,kalkıpta kendime birşey yapmam,onu birşekilde,başka şeylerle geçiştiririm.Çoklu ortamlar için birşeyler yapmayı daha çok seviyorum.Hem yiyiliyor,kalmıyorda..Yani lafın özü,becerikli görüyorum kendimi,fena değilim yani..Yaptığım şey yiyiliyor demekki iyiyim.
S)Ben şahsen keyifle yiyorum yaptığın şeyleri..Takip ettiğin bir yemek programı ve vazgeçemediğin,ne ararsam bulurum içinden dediğin bir yemek kitabı var mı?
E)Evet var..Mesela Oktay ustanın programını izlerim,öncedende Ayşe tüter ve Emine Beder'i izlerdim.Yemek kitabı olarakta,beni bilenler bilir benim bir kütüphanem vardır içinde sadece yemek kitabı ve dergileri var.Olmayan yok..Bir kitapçıya gittiğim zaman yemek kitabı alamıyorum,çünkü o evde bende olmuş oluyor zaten (gülüyoruz).Yani benim hızıma yetişemiyorlar..
S)Evet senin dergilerin tüm sülalenin elinde zaten.Hatta bu sene Trabzon'da Ayşenur o dergilerden sadece birkaçını ezberledi.. :)) Birde arşivlerine bakacak olursak sanırım 1997'ye dayanan bir tarih genişliği var.Öyle mi?
E)Yok en eski dergim 1996 senesinden kalma ,istersen gösterebilirim.S)Çok güzel bir anı olarak duruyor evde bence çok güzel hareketler bunlar.:))Hayatta hiç vazgeçemem dediğin şeyler nelerdir?
E)Rimelimden vazgeçemem..İki elim kanda olsa rimel sürmeden sokağa çıkmam,kıyafetlerimden vazgeçemem,süpürgemden asla vazgeçemem,süpürgem ortalıkta durur sürekli,onu görmeden yapamam,günüm iyi geçmez :))Bunlar yani.Öylede çok vazgeçemediğim şeyler yoktur.Kolay vazgeçerim :))(gülüyoruz)
S)İlginç vazgeçilmezler :)) Peki takıntıların,hoşlanmadığın şeyler nelerdir?
E)Ya benim öyle acayip takıntılarım çok vardır aslında.Mesela markete giderim aldığım şeyler poşete konduktan sonra poşet asla birdaha yere konmaz,markettekiler bilir beni,çünkü hepsi tenbihlidir.Sonra ben onları götürüp eve yere koyuyorum.paradan tiksinirim,parayla çok muhattap olmadan işimi çabukça halletmeye çalışırım,düzensizliği sevmem ama düzenlide durmam (gülüyoruz),tozu sevmem
S)Süpürgeyle olan ilişkini biliyoruz itiraf et çabuk :)) Şaka bir yana süpürgeyle olan ilişkini bliyoruz.Süpürmeyi neden çok seviyorsunuz?Bize biraz bahsedermisin?
E)Yani az öncede belirttiğim gibi süpürgemden vazgeçemem.Silmesemde süpürmem lazım.O bir takıntı diyin,alışkanlık diyin artık ne derseniz diyin.
S)Anlıyorum seni.Peki seni en iyi ifade ettiğini düşündüğün kelime yada bir söz varmıdır?
E)Mesela bana şey derlerdi okulada "boş işler müdürü "(gülüyoruz).Niye?sor bir sor
S)Niye?
E)Çünkü bütün işlerimi yarım bırakırdım.Sıfırı bile göze alırdım,okulda en iyi işide ben yapardım ama hepsi yarımdı.Tamamen çıkardığım bir iş yoktu dolayısıyla boş işe giriyordu. ;))
S)Hakikaten çok ilginç ama yürekten bir itiraf :) Peki yemek konusunda en çok hangi alanda birşeyler yapmayı seversin ve başarılı olursun?
E)Kek ve kurabiyeyi güzel yaparım ve yapmayıda severim,salata ve patlıcanlı yemekleri yapmayıda severim
S)Senin menün nedir?
E)Yayla çorbası-pilav ve yanında etli yada patlıcanlı bir yemek türü-çoban salatası-sütlü bir tatlı veya kadatıf tatlısı benim fix menümdür.
S)Yemek yapmak senin için eğlendiren bir iş mi , Yoksa yerine getirilemesi gereken bir görevmidir ?
E)Valla bazen bir işkence.Ne zaman işkence sor!
S)Ne zaman işkence? :))
E)Ev böyle almış başını gidiyor ve sen yemek yapmak zorundasın,mutfağa girdin işte o zaman tam bir işkence.Ama ev toplu kafan sakin,canın birşey istedi girdin mutfağa rahat rahat yaptın,işte o zamanda tadından yenmez.
S)Bende bu konuda sana sonuna kadar katılıyorum.Özelliklede mutfak toplu değilse!Mutfakta en çok beğendiğin ve eleştirdiğin yönlerin nelerdir?
E)Beğenmediğim özelliklerim ;Biraz tez canlıyımdır.Birşey yapıyorsam,helede yeni birşey deniyorsam acele ederim,hemen olsunda tadına bakayım diye,acele edincede aksaklıklar çıkabiliyor.Maymun iştahlıyımdır,birşeyi yapmaya karar verdim ve başladım,sonra ondan vazgeçip başka birşey yapabilirim,daldan dala atlayabilirim yani.Beğendiğim özelliklerimse ;Yemekleri çok fazla pişirmem,ortalığı toplamadan asla yemek yapmaya başlamam.
S)Benim beğendiğim bir özelliğini söyliyeyim,sunumda çok iyisin,yaptığın şeyin sunumunu çok güzel dizayn ediyorsun..
E)Aa teşekkür ederim hiç farkında değilim ama ona dikkat ederim :))) Mesela geçende bir kurabiyenin resmini çekecektim bütün vitrini boşalttım yanına,hatta tabağı vitrine soksaydım daha iyi olurdu..
S):)) İleride gerçekleştirmeyi düşündüğün bir hayalin varmi?
E)Evet var.Böyle küçük,şirin,çıtıpıtı bir kurabiye evi açmayı çok isterdim,üstündede evim olmasını..
S)Güzel bir hayal.İnşaallah olur niye olmasın..Bu sülalede beğendiğin ,örnek aldığın biri varmı?
E)Anneannemi beğeniyorum çok çocuğu var çok şanslı..
S)Biraz politik bir cevap oldu ama hadi seni zorlamayayım..Son olarak eklemek istediğin birşey varmı?
E)Konuşmamı Kanuni Sultan Süleymanın söylediği bir sözle kapatmak istiyorum.."OLMAYA DEVLET CİHANDA BİR NEFES SIHHAT GİBİ"
S)Evet geldik muhabbetin sonuna..Önecelikle sana çok teşekkür ederim Emel ablacım,bize vakit ayırdığın için,benim için acayip keyifli bir sohbet oldu hatta şuan gülmekten karnım ağırıyor..Eminim okuyan herkesinde hoşuna gitmiştir.Teşekkür ettiğim başka birşey ise dürüst ve iddialı cevapların..
E)Benim içinde senin gibi değerli bir insanla konuşmak çok güzeldi.Ben teşekkür ederim Sultancım..

12 yorum:

Adsız dedi ki...

mel'den de zaten böyle bir röportaj beklenirdi çok eğlenceli..minyatür faaliyetlerinin devamını bekliyoruz:)

Adsız dedi ki...

bu arada kuzN 10:)(B.G)

Adsız dedi ki...

Bu röportajı yapana kadar canım çıktı desem yeridir.Sürekli güldük.Neyseki arada bir cevaplara vakit ayırdık.Ben çok eğlendim.Sırada kim varsa ondada eğlenceğimden eminim.Orjinalinden biraz çalıntılar yaptık,yapmasaydık o zaman gülmekten okumak zor olurdu :)

Adsız dedi ki...

başarılı bir röportaj olmuş..emel kuzen deyince ilk akla gelen süpürge oluyor :) süpürmeye bu kadar meraklı biri görmedim .. :)

Adsız dedi ki...

başarılı bir röportaj olmuş..emel kuzen deyince ilk akla gelen süpürge oluyor :) süpürmeye bu kadar meraklı biri görmedim .. :)

Adsız dedi ki...

biri daha var..Ben:)(kuzN10)

Adsız dedi ki...

Ya aslında ben emel ablamın bu süpürme merakına tamamen katılıyorum.Çünkü ev süpürülünce yarı temizlenmiş sayılır bence..Birde mutfak toplu oluca..dağınık olunca benim psikolojim bozuluyor zaten :))

Merve dedi ki...

annemle yaşamak komedi yha hergün ev süpürülür mü komedi yhaa gülesim gelioo =)..........

Adsız dedi ki...

eba ya konuşmayun sankim siz dahami iyisinuz ev süpürülmemiş olurmi.güya bişee.hayde herkez mutfağa girsun bana laf yetiştirene kadar sitemizi kalkındıraluuuuum.

Adsız dedi ki...

sevgılı kuzen ananenı ornek aldığını yazmışsın co cocuğu var dıye.. ne demışler atalarımız kıskanma ne olur ıste senınde olur :))) roprtajın cok guzeldı eğlenceli hatunsun vesselam..bu arada suprgelı ayakkabı cıktı ışini bıraz kolaylastırır :) en azından supurgeyı dolaba koyarsın bı saat :))

Adsız dedi ki...

yav bir laf vardırya insanın adı çıkacağına canı çıksın biraz abarttınız bu süpüge olayımı.pasaklılar sizide bilirim ben benden aşa kalmazsınız röportajım sadece süpürgeden ibaret değil kuzenler yerim ben sizi iyiki varsınız ne şanslıyım ben dokuzu bir arada birde sütlüsüde var oh deymen benim gamlı yaslı gönlümeeeeee.öptüm bebekler.

Adsız dedi ki...

eeyy sitedeki acayıp kronik mahlukatlar.dua edin EMEL'iniz var.yoksam sitenuz iş yapmazdı.her ne kadar emsallerine göre fazla para alsa da değer diyorum.BUNA DA GEÇ GELEN ŞÖHRET DERLER.Tabiki bu şöhretini kuzen SULTAN'a borçlu olduğunu biliyordur herhalde...