11 Eylül 2009 Cuma

TAHİNLİ KURABİYE (ZEYNEP ABLAMDAN)

MALZEMELER: 200 gr yumuşatılmış tereyağ 1 su bardağı toz şeker 1 su bardağı tahin 1 yumurta sarısı(akı üzerine) 1 paket vanilya(ben kullanmadım) 3,5 -4 su bardağı un üzeri için bir çay bardağı iri dövülmüş ceviz içi toz şeker ile tahini karıştırın..üzerine tereyağ,yumurta sarısı,vanilya ve unu ilave edip sert bir hamur elde edin..ceviz büyüklüğünde toplar yapıp yassılaştırın, önce yumurta akına sonra dövülmüş cevize(1 çay bardağı) batırın. 175 derece ısıtılmış fırında 15-25 dk pişirin. zeynep aşcının notu :) kolay pişen bir kurabiyedidir..piştiğinini alt kısmından anlıyoruz zira çok dağılır..piştikten sonra bir muddet fırında bekleyınce toparlanıyor... tarif portakal ağacı sitesinden alınmıştır..

2 yorum:

gülşah dedi ki...

ben bu kurabiyeyi çok seviyorum hatta en sevdiğim de olabilir bu da her zaman ki gibi nefisti...

emel kuzen dedi ki...

uzun zamandır yorum yazmıyordum ama bu kurabiyeleri görünce dayanamadım tahinli tariflere dayanamadığım gibi:))