21 Eylül 2009 Pazartesi

ARAP KURABİYE (ZEYNEP ABLAMDAN)

3 haşlanmış yumurta sarısı, 1 paket yumuşatılmış margarin(ben tereyağı kullandım) 2 çorba kaşığı pudra şekeri (tarifte yoktu tavsiye ederim) aldığı kadar un üzerineyarım su bardağı pudra şekeriyarım su bardağı nesguik(ben kakaolu toz puding koydum)yarım su bardağı kakao haşlanmış yumurta sarılarını elle iyice ufalayın. tereyağını katın. iyice bulamaç haline getirin. aldığı kadar un eklenir yoğurun. unu yavaş yavaş ekleyin. ceviz büyüklüğünde alıp elin içinde top yapın. kolaylıkla şekil alıyorsa daha fazla un koymayın. fındık kadar (veya cevizden biraz küçük) top yapın. 170 derecede 15 dakika pişirin pudra şekeri,kakao ve toz pudingi bir kapta karıştırın. (küçük bir leğen gibi geniş bir kap olursa daha iyi oluyor) fırından çıkan sıcak kurabiyeler hemen bu karışıma bulayın. soğuyunca servis yapın farklı bir tadı var ..tavsiye ederim ..tozlu karısımlara bularken benım gibi acele etmeden bularsanız daha güzel bir görüntüsü olur... :( tarif portakal ağacından alınmıstır...

2 yorum:

sultan dedi ki...

Eee tabi kuzenler bol olunca buralar hiç boş kalmıyor:))...Trabzondan geldik..aslında yazacak çok şey,yayınlanacak çok resim var ama internetimiz arızalı..hevesli hevesli geçmiştim bilgisayarın başına ama kursağımda kaldı malesef :)) neyse inş yakında yayınlarım..bu yorumu okuldan yazdım mesela..durum o kadar vahim :))

gülşah dedi ki...

ay evet bu yumurtanın sarısıyla yaptığı kurabiyeyeydi yengemin çok da nefis olmuştu bu seferki de eminim öyle olmuştur eline sağlık kuzen:))