4 Eylül 2009 Cuma

PATATESLİ KURABİYELER (TUBA ABLAMDAN)


Patatesli kurabiyeler için bir yorum yapmam gerekirse;valla ben çok beğendim..Herkese tavsiye ederim..Hatta benimle birlikte yiyenler yada başka bir yerlerde yiyenler lütfen yorumumu doğrulayın,sizde çok beğendiniz dimi?Kurabiye kültürüne farklı bir yaklaşım..ve denemeye değer..Valla ben bu tarifi çok meşakkatli bir şekilde elde ettim..Sayın Tuba ablam;tutturdu veremem tarifi..Ya tuba ablacım yapma etme! ver şunu uğraştırma beni dedimde o kadar yalvardım yakardımda,kan kusup kızılcık şerbeti içtim dedimde,ben seni bu günlere bunun için mi getirdim dedimde...yinede vermedi tarifi..neyse sonra bişekilde elde ettim..Yani sizin anlıyacağınız zor işler bunlar...Zaten röportajınıda bitirmedi..Şimdi burdan ne kadar sitem etsem boşa,kendi kendime etmiş olurum,çünkü kendisi Trabzonda.onun için çok fazla uzatmayayım,sıkıntılarımla sizide sıkmayayım ve tarife geçeyim..(not olarakta tarif tabiki bulunmaz hint kumaşı değil)
Hamuru için;
-200 gr tereyağı
-1 su bar. sıvı yağ
-1 yumurta sarısı (beyazı üstüne,galeta ununa bulamak için)
-4 çorba kaşığı yoğurt
-kabartma tozu
-un
İçi için;
-Haşlanmış ve rendelenmiş patates
-Rendelenmiş kaşar
-Miktarlar sizin arzuladığınız kadar
Yapılışı
-Hamur malzemeleri karıştırılıp yoğurulur ve en az 2 saat dolapta bekletilir.Hamurdan bir parça koparılır ve avucumuzun içinde açılır;İçine patates ve kaşar karışımından koyulup kapatılır.Yumurtanın akına ve galeta ununa her yeri bulanır.Fırınlanıp pişirilir...afiyet olsun..

1 yorum:

ayşenur dedi ki...

bu kurabiyeye bayılmıştım gerçekten ve şimdi ondan yapma vakti geldi :)