12 Eylül 2009 Cumartesi

BAYATLAMAYAN POĞAÇA (B.G)


Bu tarifi iyiki denemişim diyorum çünkü enfes birşey :) Biraz ballandırayım dedim sizleri de yapmaya teşvik etmek için :) gerçi adına aldanmayın elbette bayatlar poğaça dediğin :) çok kafiyeli konuştum artık tarife geçeyim :))
MALZEMELER:1paket yaşmaya
1 bardak sıcağa yakın süt
1bardak ayçiçek yağı
2 çorba kaş.şeker
1tatlı kaş. tuz
1 şişe soda
aldığı kadar un (çok yumuşak bir hamur olmalı)
YAPILIŞI:Sütün içerisinde şeker ve mayayı eritiyoruz.Daha sonra diğer malzemeleri ekleyerek hamuru hazırlıyoruz ve mayalandırıyoruz.Ben içine peynir ,maydonoz ve dereotu karışımı koydum isteğe göre değişik malzemelerle hazırlanabilir..Üzerine yumurta sarısı sürüp arzuya göre haşhaş veya çörek otuyla renklendirerek 200 derecede pişiriyoruz..

1 yorum:

gülşah dedi ki...

peynirsiz yaptın mı kız :))eline sağlık