5 Ocak 2009 Pazartesi

RÖPORTAJ (AYŞENUR)




Ropörtaj yapmaya karar verdiğm zaman,ilk kiminle yapsam diye düşündüm ve aklıma ayşenur geldi.Tabiki bunun özel bir sebebi yok.Kendisiyle keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.Ve şimdi sizleri bu keyifli sohbette konuştuklarımız ve öğrendiklerimizle başbaşa bırakıyorum..
S)Yemekle olan alakanızı bilmeyen yoktur sanırım.VE gerçektende bu işte iyisiniz.Yemek yapmak ile ilgilenmeye ne zaman ve nasıl başladınız?
A-Öncelikle teşekkür etmek isterim canım sağol iltifatın için.Yemek yapmaya küçükten beri ilgim vardı aslında ama mutfağımz küçük olduğu için ayak bağı oluyordum ve engelleniyordum.Daha sonra 13-14 yaşlarındayken mutfaktakilere yardımcı olarak başladım ve kendim de büyünce işi elime aldım ama daha çok hamur işleri ve klasik tariflerle diyebilirim.Okul bittikten sonra da yani 16 yaşında yoğun olarak her alanda farklı tariflerle yemek yapmaya başladım.
S)Yemek yapmanın size verdiği haz nedir?
A-Yemek yaparken özellikle de yeni bir şeyler denerken mutlu oluyorum ve benim için müthiş bir terapi olduğunu söyleyebilirim.
S)Yemek yapmak sizin için ne ifade ediyor..Yapılması gereken bir görev mi? Eglendiren bir iş mi?
A-Tabii ki eğlendiren bir iş,bazen yapmak zorunda da kalabiliyorum ama yine de yapacağım şeyin yemek olması sıkıcı bir görev olmasını engelliyor.
S)Yemek yapmak ile ilgili profosyonel anlamda bir düşünceniz var mı?
A-Aslında var fransada bu işin profesyonel olarak eğitimini almayı istiyorum :) dersem de inanmayın.Doğrusu bu işi gerçekten çok iyi bilen birinden her türlü püf noktayı öğrenmeyi isterdim. S)Neden olmasın canım bu gidişle teklifler gelir sana zaten..Yemek yaparken kendinizi eleştirdiğiniz ve çok iyi bulduğunuz konular nelerdir?
A-Eleştirdiğim konu pratik değilimdir ve genelde az zamanda çok çeşit ortaya koyamam hele de acele etmem gerekiyorsa daha da yavaşlarım bundan başka da mutlaka vardır ama özellikle bu.Çok iyi bulduğum nokta yok diyebilirim çünkü daha çok yol katetmem gerek bence.
S)Bazı kişiler yemek yapmanın bir sanat olduğunu ve herkesin yemek yapamayacağını savunurlar.Siz bu konuyla ilgili neler söylersiniz?
A-Yemek yapmak bence de sanattır kesinlikle ama, herkesin yapabileceği bir sanattır.Şunu söyliyebilirim ki bazı kişiler çok güzel yemek yapar ve başka biri aynı tarifle o kadar iyi bir iş ortaya çıkaramaz bu bence kişinin yemeğe gösterdiği özenden ve elinin lezzetinden kaynaklanan bir durum ve şu da bir gerçek ki sunum yemekte çok önemlidir bazen çok lezzetsiz bir yemek bile güzel sunumlarıyla akılda kalırken çok güzel bir yemek sunumu kötü olduğu için başlarken tereddüte düşürebilir.
S)Evinizin en vazgeçemediğiz yeri?(bile bile soruyorum :))
A-Tabii ki mutfak :)) S)En begendiniz aşçı?(tv programından vb.)ve en begendiğniz yemek kitabı hangisi?
A-Oktay usta tariflerini düşünmeden uygulayabileceğim tek aşçı.Onun dışında elif korkmazel ve portakal ağacının tariflerini beğeniyorum.Yemek kitabı olarak çok zengin bir kütüphanem yok ama dergileri takip etmeye çalışıyorum.
S)Yemek yapmak konusunda en iddialı olduğun bölüm hangisi?(yaş pasta-mayalı-şerbetli gibi)
A-Aslında her alana ilgi duyuyorum ve hepsiyle uğraşıyorum mayalı da çok iyi olduğumu söyleyemem.
S)Her alanda iyi oldugun konusunda şüphe yok zaten..İlerde bu konuyla alakalı yapmak istediğin,düşündüğün bir proje varmı?varsa biraz bahsedermisin?
A-Pastahane açmayı çok istiyorum ama öncelikle pastacılıkla ilgili iyi bir eğitim almam gerek inşaallah en kısa zamanda iyi bir yer bulup başlayabilirim.Saygılarımla Ayşenur no:16S)Ayşenurcum öncelikle sana çok teşekkür ederim.Görüşlerin ve keyifli sohbetinle bizi neşelendirdin.Çalışmalarını ve bu konudaki başarını her zaman takdir etmişimdir zaten.Sana boşuna "üstad" demiyorum :) Hayatta ve Mutfakta herşeyin gönlünce olması ümidi ile..Sultan..
A-Ben teşekkür ederim..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

harika olmuş elerinize sağlık bence bu tatlı yarışmaya katılsa 1 inci olur...............