21 Kasım 2011 Pazartesi

YUMURTALI KABAK KAVURMASI (BTL)


Emel ablamdan aldığım bir tarif...Yumurtalı taze fasülye kavurmasından bahsederken bana ; onun kabaklısı da çok güzel oluyo dedi bende hemennn denedim tabi ve çok beğendim hem sofrada ılık bi meze olarak hem de yemek olarak tüketilebilir  Kesinlikle tavsiye ediyorum ayrıca çok pratik tam bana göre  :))

TARİFİ İSE; 2 adet soğan küçük küçük doğranıp sıvıyağda  kavrulur, içine 2yumurta kırılarak pişirilir kırmızı ve karabiber arzu ettiğimiz miktarda konulur daha sonra kabuklarıyla
kalınca kestiğimiz( fakat orta kısımları yani çekirdekli kısımları konulmayacak) 3 adet kabak yarım ay şeklinde doğranıp eklenir altını kısıp kapağını da kapatıp pişirilir..Altını kapatmaya yakın tuzu atılır.Kapattıktan sonra bolca maydonoz doğranır...Su koymuyoruz ve arada bir karıştırsanız iyi olur teflon tavada yapılmasını tavsiye ederim..Tabi ben kendi yaptığım ölçüleri verdim yaklaşık 3-4 kişiye rahatlıkla yeter Afiyet olsun  :))

3 yorum:

emel kuzen dedi ki...

hımmm çok leziz görünüyor:))uzun zamandır bende yapmamıştım bu yemeği eline sağlık beti.bu tarif aslında babaannem den alıntı ben çok severdim babaannem de sağolsun hep yapardı.senin elindende eminim güzel olmuştur bu yemek:)

sultan dedi ki...

Fasulyelisine bayılıyorum,kabaklıınıda severim kesin..Denenmeli,denemeliyiz,denemeliyim,acıktım,acıkıyorum,açıııımmm..

gülşah dedi ki...

ben deeeeee,ben de bayılırım fasulye kavurmasına.sağolsun leman teyze ilk ondan öğrendik biz de .yaz geldi mi haftanın 3 -4 günü fasulye yiyen bi aile olarak vazgeçilmezlerimizdendir :)vee geçen yaptığım hayatımın en yavan zeytinyağlı kabağından sonra denenmesi şart bi yemek olmuş keşke ozaman görseydim de Aysenin ağır eleştirilerine maruz kalmasaydım