21 Kasım 2011 Pazartesi

MISIR UNLU POĞAÇA (BTL)


Bu poğaçanın tarifini de internetten almıştım bugüne kısmet oldu denemek sıcağı sıcağına da eklemek istedim....Tadından söz etmeme gerek yok lakin beğenmediğimiz tarifleri koymuyoruz malum:))
Malzemeler:150 gr yumuşamış tereyağı
                   1çay bar.ayçiçek yağı
                    2 yumurta (1'inin sarısı üzeri için ayrılacak)
                     3 yemek kaş.yoğurt
                    2 su bar.mısır unu
                     1,5 su bardağı un (ama ben biraz daha ekledim göz kararı)
                     2çay kaş.tuz
                    1 paket kab.tozu
YapılışıBir yumurta sarısı hariç tüm malzemelerden bir hamur yoğrulur.İç harcı konularak şekil verilir...İç harç olarak ben peynirli ve resimde de görüldüğü gibi zeytin ezmeli olarak yaptım ama patates de güzel yakışır diye düşünüyorum ve ya evde ne varsa :)) üzerine de yumurta sarısını sürüp süsleyerek fırına veriyoruz..

2 yorum:

sultan dedi ki...

içerisindeki mısır unu sayesinde ilgimi daha çok üzerine çeken bir tarif..muhakkak ki güzel olmuştur..

gülşah dedi ki...

mısır ekmeği esintileri taşıması bile kafi ye gitsin:))