5 Ağustos 2011 Cuma

MUHALLEBİLİ YAZ TATLISI (BTL)

Yorumlardan aldığım ilhamla bugün bu tatlıyı yaptım ve ilk iş olarak (tabi tadına bakmamı saymazsak :))) hemen resimleyip eklemeye karar verdim..Tarif oktay ustadan.Aslında bu tatlıyı geçen yaz birkaç kez yapmıştım ve çok da severek yemiştik bu yaz da ramazana nasip oldu..Hem çok lezzetli hem çok hafif gerçekten tavsiye ederim :)
Malzemeler:1 lt süt
1 bardak şeker
2tepeleme kaşık un
2tepeleme kaşık pirinç unu
vanilya
(tabi ben piştikten sonra yarım paket toz krem şantimi ekleyip blenderdan geçirdim daha güzel bir kıvam alıyo)
Üzeri için:4-5 adet şeftali( kabukları soyulmuş)
4 kaşık civarı şeker
 1 kaşık nişasta (ben mısır nişastası kullandım)
Yapılışı:Önce muhallebi pişirilerek borcama dökülür daha sonra üzeri için olan tüm malzemeler robatta püre haline getirilip pişirilir ve muhallebinin üzerine dökülür ..Afiyet olsun şimdiden :))

4 yorum:

Ebrar dedi ki...

Çok güzel gözuküyor :))

emel kuzen dedi ki...

bence de çok hoş görünüyor.en kısa zamanda deniycem.beti ellerine sağlık kuzen:))

gülşah dedi ki...

bence de güzel olmuştur, mayhoş mayhoş;))eline sağlık tüdüş:))

zeynep dedi ki...

şeftalili olunca nasıl olur acaba diye düşünmeden edemedim ?? denemek lazım..