10 Ağustos 2011 Çarşamba

YUFKALI KADAYIF TATLISI (AYŞENUR)

Uzuun bir sessizlik donemının ardından yayınlanan tarifler sitenin simasını değiştirdi.Sıcağı sıcağına yapılmıs olan yufkalı kadayıf tatlısınıda yayınlayıp bir nebzede olsa yalnızlığını giderelim dedik..Ayşenurun ellerine sağlık deyip klavyeyi tarifi yazması için ona uzatıyorum :)
YUFKALI KADAYIF
-250 gr taze tel kadayıf
-1adet yufka
-İri dövülmüş fındık,ceviz
-250gr tereyağ
-1çay bardağı sıvıyağ (ıslatmak için)
Şerbeti:
-6 su bardağı su
-6 su bardağı toz şeker
YAPILIŞI:
Tereyağ sıvıyağ ile eritilir.Yarısından fazlasıyla kadayıf ıslatılır tel tel ayırılır.Yufka tezgaha serilir tereyağ ile yağlanır kadayıf üzerine serpilir üzerine fındıkla ceviz serpilir ortadan ikiye bölünür sıkıca rulo yapılır iki parmak kalınlığında kesilir yatay olarak tepsiye dizilir.180 derecede önceden ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirilir.Şerbet ılıkken fırından çıkan kadayıfın üzerine dökülür.

12 yorum:

emel kuzen dedi ki...

bu tatlıyı sıcağı sıcağına yiyen birisi olarak çok nefis olduğunu söyleyebilirim arkadaşlar:))iftarda; sahurda;ve ertesi gün tekrar iftarda yeme şansına erişenlerdendim..ayrıca gülşah kuzenin de güllaçı harikaydı ellerinize sağlık kızlar....

gülşah dedi ki...

afiyet olsun kuzen :))ben de daha ılıkken yedim bu tatlıdan hemi de bikac kere;)yapılışına şahit olduğum için pratik olduğunu da söyleyebilirim.bi de ayşenur yufka yerine baklavalık yufkayla deniycek ,eminim süper olur kısmetse onu da sıcakken yeriz;))

zeynep dedi ki...

ben bu tatlıyı yapmıştım ama güzel olmamıstı..demek ki bir yerde eksiklik yaptım neysekı gülşah yapacak bana o zaman test ederim :) bu arar resimdeki tatlının arkasına çubuk tarçınları gülsahın koyduğunu hissettim nedense?? doğrumu acep??

gülşah dedi ki...

:))gözünden de bişey kaçmıyo zeynep kuzen.valla bayağı kalabaktık herkes bişey söyledi,tam olarak bi isim veremiycem ;))

gülşah dedi ki...

sıcağı sıcağına tecrübemi aktarıyorum!baklavalık yufkayı yağlayınca ,ıslatınca rulo yaparken kırılıyo. ancak bikaç tane sarabildim fenalık gelince normal kadayıf dolmasına döndüm :/geri kalan baklavalık yufka zayi olmasın diye onu börek yaptım,sonucu paylaşırım.şimdilik bu kadar ;))

emel kuzenlere dedi ki...

ben de hemen sıcağı sıcağına söyliyeyim kuzenler´´baklavalık yufkadan denedim bende yufka paketini açınca yufka hemen kuruyor.kurumasına fırsat vermeden üç yufkayı üst üste koyup yağlayınca birde bıçak et bıçağı olursa kırılmadan oluveriyor:))))))bu arada yufka bende de baya arttı gülşahçe lakin kurudular ne önerirsin acep:))

emel zeynep kuzene dedi ki...

evet evet o tarçınlar gülşaha ait şahidim..:))))

gulsah dedi ki...

Aynen katiliyorum cok cabuk kuruyo ben deyaglamayi ve islatmayi denedim lakin nafile bu sefer de rulosu catliyo sagdan soldan:/cok da ahim sahim olmadi yani zannettigimiz gibi! Eski yonteme devam diyebiliriz galiba. ..yani ben de bi cozum bulamadim varsa fikri olan beri gelsin:))

emel kuzen dedi ki...

ayşenur kuzen o gün bu tatlının bu kadar gündeme geleceğini nerden bilebilirdi.iki günde bir değişik versiyonlarını dener oldum.:)))iki versiyonum daha kaldı biri muhallebilisi diğeri antep fıstıklısı:)))))

emel kuzen dedi ki...

ayşenur kuzen o gün bu tatlının bu kadar gündeme geleceğini nerden bilebilirdi.iki günde bir değişik versiyonlarını dener oldum.:)))iki versiyonum daha kaldı biri muhallebilisi diğeri antep fıstıklısı:)))))

emel gülşaha seslendi dedi ki...

hu huu şuan sitedeki iki kişiden biri benim ikincisi eminim güllüşah kuzen.:))))ordamısın ortaaam:))))

gülşah kuzenin avukatı emel dedi ki...

bizim kuzen peynir yemezde hülya:))