2 Şubat 2010 Salı

ALMAN PASTASI (SULTAN)


Malzemeler;

-1,5 çay bar. yoğurt
-3 çay bar. toz şeker
-3 adet yumurta
-4,5 çay bar. un
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-125 gr eritilmiş margarin

Kreması için;
-Yarım kg süt
-1,5 çay bar. toz şeker
-1 çorba kaşığı margarin (ben koymadım hiç de bişey olmadı)
-4 çor kaş. un
-1 yumurta
-1 adet limon kabuğu rendesi
-pudra şekeri

Yapılışı;
-Karıştırma kabında yumurta ve şekeri mikser ile çırpın.Yoğurdu ve erimiş margarini ekleyip çırpmaya devam edin.Unu,vanilya ve kabartma tozunu ekleyerek karıştırn.Hazırladığınız kek karışımını küçük boy kalıba dükün.170 derecelik fırına verin.Kremayı hazırlamak için un,şeker,yumurta ve sütü tencereye alıp karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye dek pişirin.Katılaşan muhallebiye limon kabuğu rendesi ve margarini ekleyip eriyene kadar karıştırın.Pişirip soğuttuğunuz keki enlemesine ikiye bölün (ip ile bölerseniz kolay ve düzgün bölünür).Parçaların arasına kremayı yayın (içine fıstıklı çikolata rendeleyebilirsiniz,toz fındık,fıstık serpebilirsiniz..Yani ağız tadınıza göre eklemelerde yapabilirsiniz).Daha sonra soğumaya bırakın ve üzerine pudra şekeri (toz fıstık)serperek servis edin.
afiyet olsun..

2 yorum:

bihter dedi ki...

Pasta çok güzeL gözüküyo tatmak isterdim.
Bide bişeyi fark ettim siz hep böyLe burda kendi halinizde konuşuyosunuz yani sanırım kuzensiniz gerçekten çok samimi bir yemek sitesi dediğiniz gibi.
Siteniz gerçekten çok güzel diğer siteler gibi değil yani portakal ağcı gibi şatafatlı değil ben sizinkini gerçekten çok beğendim sade ve güzel emeği geçenler gerçekten çok çaba göstermiş...!!

emel dedi ki...

evet bihter kardeş bizler kuzeniz.ilgin için ve beğendiğin için mutlu olduk teşekkürler. ayrıca tariflerin kenarlarındaki isimler o tarifi yapanın ismidir...