29 Şubat 2012 Çarşamba

KURU FASULYE TATLISI (AYŞEN)


Aynı profiterole benziyor degil mi? Bende ilk gördüğüm zaman öyle sanmıştım,ama sonra Gülşah ablamla Ayşen  kestane şekeri dediler,ilginç geldi çikolata sosunda kestane şekeri nasıl olur acaba diye.Kestane şekerinide çok sevmezdim ama evde yapılanını bulunca hele de çikolata sosundaysa yememek olmazdı.Tabagıma aldığım zaman şekillerinden biraz işkillenmedim değil ! Kestane olabilmek için biraz fazla düzgündüler.Yemege başladım, bütün işkillerim kayıtsız şartsız gitti,yediğim kestaneydi.Hazırından biraz az şerbetliydi ama olsun kestane şekeriydi işte..
Ta kiii
Sevim yengem yediğimizin ham maddesinin KURU FASULYE oldugunu söyliyene kadar.Bir an da bütün bakış açım değişti tabagımdaki tatlıya :)
Ben çok beğendim,kesinlikle kuru fasulyenin tadından eser taşımayan bir tatlı çıkmıştı meydana.Sizlerinde beğeneceğine eminim..ellerine sağlık Ayşen diyor tarife geçiyorum.
MALZEMELER
2 su bardagi yas kuru fasulye
1 su bardagi toz seker
 2yumurta
 1 kabartma tozu
 1 vanilya
50 gr tereyağı
(kıvamı sıvı kek hamuru kıvamında olmalı)
Fasulyeleri haşlayip robota alin iyice pure yapin uzerine haşlama suyundan ilave edin diger malzemeleri de ekleyip iyice cirpin.
Yagli kagit serilmis bir tepsiye dokup 160ーde 40 dk kadar uzeri hafif pembelesene kadar pisirin
 Firindan cikarip catalla ezin.Ilıklaşınca ceviz kadar koparip yuvarlayin,icine findik ceviz ya da hindistan cevizi ilave edilebilir 
Üstuste dizin
 Üzerine 2 adet kare cikolata benmari usulu erimis 
100 gr krema yarim kasik tereyagi cirpilip ılıklaşınca uzerlerine dokulur yalanci kestane sekerlerimiz hazir :))
afiyet olsun

1 yorum:

gülşah dedi ki...

bi düzeltme de yapıyım burdan aysen dedi ki 1,5 su bardağıymış şeker isteğe göre arttırılabilirmiş:)ayrıca hakkaten kestaneye acayip benziyo yakında historia da aysen stand açabilir cafcas diye:))isim konusunda fikirlere açığız:)